Περικλης Βυζαντιος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα (αναπαραγωγή έργου τέχνης, ελαιογραφία) που παριστά τον ζωγράφο Περικλή Βυζάντιο (1893-1972). Για την ακρίβεια παριστά έναν καλλιτέχνη που στη διάρκεια της ζωής του κατάφερε να εκφραστεί με ποικιλία τρόπων: ζωγραφική, σχέδιο, αφίσα, θέατρο (σκηνογραφία), συγγραφή. Με Φαναριώτικη και διακεκριμένη καταγωγή, πήρε τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστήρι του Ευάγγελου Ιωαννίδη. Αρχικά στράφηκε στις Νομικές σπουδές στο Μόναχο, θα τις εγκαταλείψει όμως για το Παρίσι και την École des Beaux-Arts. Στην Ελλάδα επιστρέφει το 1915 για να υπηρετήσει στο στρατό, στον οποίο θα παραμείνει για επτά χρόνια. Παράλληλα ξεκινά μια δραστηριότητα καλλιτεχνική με τη συνεργασία πολλών και σημαντικών ανθρώπων από αρκετούς καλλιτεχνικούς χώρους: μέλος του «Συνδέσμου Ελλήνων Καλλιτεχνών», ιδρύει την «Ομάδα Τέχνης» και αναλαμβάνει τα σκηνικά για την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη (Εταιρεία του Ελληνικού Θεάτρου). Συνεργάζεται με τον Σπύρο Μελά, ως σκηνογράφος (Παλιό Βασιλικό Θέατρο, Θέατρο Τέχνης, Ελεύθερη Σκηνή. Ιδρύει Καλλιτεχνικό εργαστήρι στην Πλάκα (με τον γλύπτη Φωκίωνα Ρωκ και το ζωγράφο Παύλο Καλλιγά). Το 1921 ορίζεται ζωγράφος του στρατού και το 1922 επίσημος σκιτσογράφος της Δίκης των Έξι. Με τον Φωκίωνα Ρωκ και τους ποιητές Μιλτιάδη Μαλακάση, Κώστα Ουράνη και τον μουσικοσυνθέτη Δημήτρη Μητρόπουλου δημιούργησαν την καλλιτεχνική λέσχη «Ατελιέ». Θα δημιουργήσει σχολή ζωγραφικής μαζί με τη ζωγράφο Αλέκα Στύλου-Διαμαντοπούλου. Θα εκλεγεί διευθυντής της Ανώτατης Σχολής των Καλών Τεχνών στην Ύδρα και στους Δελφούς. Το 1971 ξεκίνησε την αυτοβιογραφία του «Η ζωή ενός ζωγράφου», που η αρρώστια δεν του επέτρεψε να την τελειώσει.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αναφέρεται όχι μόνον σε μία διακεκριμένη καλλιτεχνική προσωπικότητα, αλλά γενικότερα σε έναν άνθρωπο με πολλές ανησυχίες και δραστηριότητες. Έναν ακάματο ‘εργάτη' της τέχνης και της ζωής, άνθρωπο κοινωνικό και συνεργάτη πολλών σημαντικών καλλιτεχνών της εποχής του. Είναι καλό να προβάλλονται στους μαθητές τέτοιου τύπου προσωπικότητες, προκειμένου να λειτουργούν ως πρότυπα στη ζωή τους. Παράλληλα ο διδάσκων πολλά θα έχει να διδάξει στους μαθητές του σχετικά με τη ζωγραφική του, τον ιδιότυπο ελληνοπρεπή ιμπρεσιονισμό του —ιδιαίτερα τις θαλασσογραφίες από την αγαπημένη του Ύδρα— αλλά και για το σχέδιο, την αφίσα, τη χαρακτική του, τα σκηνικά του. Ο διδάσκων θα μπορούσε να ζητήσει από τους μαθητές του στη συνέχεια να ετοιμάσουν ένα αφιέρωμα στο έργο του σημαντικού αυτού καλλιτέχνη, δημιουργώντας μια ψηφιακή παρουσίαση ή και μία μικρή ταινία με τις δυνατότητες που τους προσφέρει ένας απλός ηλεκτρονικός υπολογιστής. Θα είχε ενδιαφέρον επίσης, πέρα από το μάθημα των εικαστικών, να λειτουργήσουν έργα του Περικλή Βυζάντιου π.χ. κάποιες θαλασσογραφίες του, ως αφόρμηση για το μάθημα της λογοτεχνίας, σε περίπτωση που ο διδάσκων πρόκειται να διδάξει ποίηση ή και πεζογραφία σχετική με τη θάλασσα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7432
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Φύση και περιβάλλον Nature and environmentΦύση και περιβάλλον
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Βυζάντιος Περικλής
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ