Ο Λαμπρος Κατσωνης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Λογοτεχνικό και ιστορικό έργο του Λάμπρου Κατσώνη από το συγγραφέα Παναγιώτη Μαγιάκο και τον σκιτσογράφο Θεόδωρο Λάζαρη με θεματικές την Επανάσταση του 1821. Πηγή η Δημοσία Κεντρική Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς. Παρουσίαση 1993. Το ψηφιακό ηλεκτρονικό βιβλίο υπάρχει στον σύνδεσμο που ακολουθεί: http://ebooks.liblivadia.gr/liblivadia/handle/10813/9235. Στο ιστορικά σημαντικό αυτό βιβλίο του Λειβαδίτη συγγραφέα ιστορείται με συστηματικό τρόπο και αναφορές σε σημαντικές πηγές η δράση του Λειβαδίτη αγωνιστή Λάμπρου Κατσώνη, του θρυλικού ναυμάχου, του οποίου η επιθετική δραστηριότητα στις ελληνικές θάλασσες εναντίον των Τούρκων (1788-92) αναζωογόνησε τις ελπίδες των υπόδουλων Ελλήνων για εθνική απελευθέρωση, προκαλώντας παράλληλα το θαυμασμό των Ευρωπαίων. Η αλλαγή της πολιτικής των Ευρωπαίων και ειδικά μετά τη συμφωνία του Ιασίου (1792) μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας, προκάλεσε την αγανάκτηση του και μετά από γαλλοτουρκική επίθεση αναγκάστηκε να αποχωρήσει και να επιστρέψει στη Ρωσία. Του δόθηκε χρηματική αποζημίωση, λίγο αργότερα παραιτήθηκε από το στράτευμα και εγκαταστάθηκε στο Καράσοϊ της Κριμαίας δίνοντας το όνομα της ιδιαίτερης πατρίδας του. Εκεί πέθανε, το 1804, σε ηλικία πενήντα δύο ετών.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρών μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας με αναφορά στην Ελληνική επανάσταση και τη θεματική για τις κοινωνικές συνθήκες και τις προσωπικότητες του αγώνα. Στη διδακτική θα μπορούσε να τονιστεί και μελετηθεί η πορεία των ανθρώπων-πρωταγωνιστών της επανάστασης καθώς και οι φυσιογνωμίες των ηρώων-αγωνιστών της εποχής και η προσπάθειά τους για την ανεξαρτησία της χώρας. Εδώ θα μπορούσε να ξεκινήσει με συντονισμό από τον Εκπαιδευτικό ένας διάλογος-επιχειρηματολογία για τις συνθήκες της εποχής, τα κίνητρα των αγωνιστών και τις εξωτερικές επιρροές των κρατών της Ευρώπης. Οι αποφάσεις, οι δράσεις και οι δυσκολίες που συνάντησαν οι αγωνιστές αλλά και η επιμονή, το κουράγιο, η θέληση και το ήθος τους προς ένα σκοπό την απελευθέρωση του ελληνικού έθνους. Ίσως οι μαθητές θα μπορούσαν να συζητήσουν το γενικότερο πολιτικό αλλά και κοινωνικό κλίμα που επικρατούσε στην Ευρώπη την εποχή εκείνη. Με αυτό τον τρόπο θα εμβάθυναν περισσότερο στην κατανόηση των επιρροών των ξένων δυνάμεων καθώς και του χαρακτήρα των αγωνιστών αλλά και των πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων της εποχής. Έτσι η μελέτη θα γίνει σε βάθος και θα ενισχυθεί παράλληλα η κατανόηση των γεγονότων από τους μαθητές καθώς και η κριτική τους δεξιότητα στην κατανόηση των αντιλήψεων και ιδεών τις εποχής τόσο στον ελλαδικό χώρο όσο και στην Ευρώπη και τον κόσμο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7451
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Λαζαρής, Θεόδωρος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
εκδότης/ες: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ