Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να χωριστούν σε ομάδες των δύο ατόμων και να αναζητήσουν παλιά εργαλεία επεξεργασίας του ξύλου (σε εικόνες ή/και σε βίντεο) που υπήρχαν από παλιά και απαιτούσαν μόνο την ανθρώπινη μυϊκή δύναμη (ξεγυριστάρι, ροκάνι, σκαρπέλο, νταβίδι, ξυλόβιδα, σιδερόβιδα, καρμανιόλα, σιδηροπρίονο, σιμαδούρα μεγάλη ή μικρή, παχύμετρο, μαραβίλια, σιγάτσα, ματεκάπι, …). Στη συνέχεια οι μαθητές καλούνται να αναζητήσουν σύγχρονα εργαλεία επεξεργασίας του ξύλου (σε εικόνες ή/και σε βίντεο), που χρησιμοποιούν κυρίως την ηλεκτρική ενέργεια (ηλεκτρικά δράπανα, τριβεία, …) και να καταγράψουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους σε σχέση με τα παλιά. Στο τέλος οι μαθητές παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης τα ευρήματά τους και σχολιάζουν τις αλλαγές που έχουν συμβεί στην ξυλουργική από τα παλιά χρόνια έως σήμερα και τη σημασία που έχουν αυτές οι αλλαγές στην κατασκευή ξύλινων αντικειμένων και στην απασχόληση του ανθρώπινου δυναμικού.