Τυπος φοιτητου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το σατιρικό ποίημα με τον τίτλο "Τύπος φοιτητού" ανήκει στον Γεώργιο Αποστολίδη, ο οποίος γεννήθηκε στη Βάρνα το 1847, έζησε στην Κων/πολη και ήταν δικηγόρος και λόγιος. Μετά την καταστροφή του `22, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα ( όπου πέθανε το 1930). Έγραψε: "Ο Ψυχάρης ως συγγραφεύς, "Διηγήματα", "Ανάλεκτα", "Κριτικά", "Συνηγορία και Λαογραφία", "Λυσίου Απολογία υπέρ του φόνου μοιχού", "Στο πέρασμα του χρόνου", κ.ά. Υπήρξε ένα από τα πιο δραστήρια μέλη του φιλολογικού Συλλόγου Κωνσταντινουπόλεως. Ο Γ. Αποστολίδης περιγράφει με έντονα σατιρικό και κωμικοτραγικό τρόπο τη στάση ζωής ενός φοιτητή, του Κίμωνα, ο οποίος επέλεξε το «φαίνεσθαι», αγνοώντας επιδεικτικά το «είναι». Οκνηρός, όπως το τζιτζίκι, , φλερτάρει με διάφορες δεσποινίδες γειτόνισσες, αμπελοφιλόσοφος εκ του ασφαλούς, αμετροεπής, παντογνώστης, ζει παρασιτικά από το χαρτζιλίκι του πατέρα του, τον οποίο εξαπατά υποσχόμενος ότι κάποτε θα γίνει επιστήμονας και μάλιστα διαπρεπής πολιτικός. Ο σατιρικός ποιητής καυτηριάζει με αυτόν τον τρόπο, πέρα από την άσωτη ζωή κάποιων νεαρών «φοιτητών» της εποχής εκείνης, εμμέσως, και την ποιότητα, το ήθος και το επίπεδο των Ελλήνων βουλευτών στη μεγάλη τους πλειονότητα. Το ποίημα δημοσιεύτηκε στο εικονογραφημένο "Εθνικόν Ημερολόγιον Χρονογραφικόν, Φιλολογικόν και Γελοιογραφικόν", γνωστό ως "Ημερολόγιον Σκόκου", περίπου το έτος 1907. (Ο Κωνσταντίνος Σκόκος (1854-1929) γεννήθηκε στην Αθήνα. Ήταν απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και συγχρόνως δημοσιογράφος και ευθυμογράφος. Δημοσίευσε χρονογραφήματα, ηθογραφικά κείμενα και σατιρικούς στίχους με το ψευδώνυμο "Σατανάς").

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή το συγκεκριμένο ποίημα, στο μάθημα της Λογοτεχνίας, μπορούν οι μαθητές να μελετήσουν την τεχνική, την απήχηση και την επίδραση της σάτιρας στην κριτική ικανότητα του ανθρώπου και ειδικά του εφήβου. Επίσης, μπορούν να διακρίνουν μέσα από το ποίημα, να ανασύρουν και αναδείξουν τα κοινωνικά προβλήματα εκείνης της εποχής, την ποσόστωση συμμετοχής της πολιτικής και των πολιτικών σε αυτήν και να τα συγκρίνουν με τα προβλήματα της σύγχρονης εποχής. Να διερευνήσουν αν οι συνθήκες της εκάστοτε εποχής αλλάζουν τις συνήθειες, τον τρόπο σκέψης , τη νοοτροπία και τη στάση ζωής των ανθρώπων ή αν ισχύει το αντίθετο, αν δηλαδή η ανάγκη του ανθρώπου για ανανέωση, αλλαγή τρόπου ζωής διαμορφώνει τις συνθήκες διαβίωσης, τις "εποχές" και τους " καιρούς". Ετσι, γίνεται κατανοητό ότι το συγκεκριμένο ποίημα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Με αφορμή το συγκεκριμένο ποίημα ενταγμένο σε προοδευτικό περιοδικό της εποχής, θα μπορούσαν οι μαθητές με την παρότρυνση του καθηγητή τους να δημιουργήσουν περιοδικό του σχολείου τους, στο οποίο να είναι οι ίδιοι συγγραφείς, με σκοπό την ανάδειξη των χαρισμάτων - ταλέντων τους, ενδεχομένως και άλλων δεξιοτήτων τους, αναβαθμίζοντας με αυτό τον τρόπο πολιτισμικά την σχολική κοινότητα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7475
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας WriterΣυγγραφέας
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα TopicsΘέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες Human - Human relations and valuesΆνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Γ. Αποστολίδης
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ, ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ