Λαμπετη Έλλη, ηθοποιος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει την Έλλη Λαμπέτη, κορυφαία Ελληνίδα ηθοποιό του θεάτρου και του κινηματογράφου. Η Λαμπέτη γεννήθηκε το 1926 στα Βίλια της Αττικής. Το 1928 μετακόμισε οικογενειακώς στην Αθήνα και ενώ ήταν ακόμα μαθήτρια προσπάθησε, στην αρχή δίχως επιτυχία, να γίνει δεκτή από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και από τη σχολή της Κοτοπούλη. Τελικά έγινε δεκτή από την Κοτοπούλη και ήδη το 1942 έκανε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση με το έργο "Η Χάννελε πάει στον Παράδεισο" του Χάουπτμαν. Το 1946 καθιερώθηκε στο "Θέατρο Τέχνης" του Κάρολου Κουν ενώ την ίδια χρονιά έκανε και το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία "Αδούλωτοι Σκλάβοι". Συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες και ηθοποιούς με σταθμό στην καριέρα της τη γνωριμία της με τον Χορν με τον οποίο απετέλεσαν ζευγάρι και στη ζωή. Συγκρότησαν θίασο και ανέβασαν σημαντικά έργα όπως "Ο Βροχοποιός", "Νυφικό Κρεβάτι" κ.ά. Στον κινηματογράφο έκανε επίσης μεγάλες επιτυχίες όπως την "Κάλπικη Λίρα", "Το κορίτσι με τα μαύρα", "Κυριακάτικο ξύπνημα" κ.ά. Η τελευταία της εμφάνιση ήταν το 1981, στο έργο «Σάρα - Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού», όπου ενώ ήδη μαχόταν με την επάρατη νόσο, έπαιξε θαυμαστά το ρόλο της κωφάλαλης Σάρας. Απεβίωσε το 1983.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία που απεικονίζει την Έλλη Λαμπέτη, κορυφαία Ελληνίδα ηθοποιό του θεάτρου και του κινηματογράφου του 20ου αιώνα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη διερεύνηση του βίου και του έργου της. Μαζί με την Κυβέλη, την Παξινού και την Κοτοπούλη, αποτελούν τις μεγαλύτερες Ελληνίδες δραματουργούς του σύγχρονου Ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Προτείνουμε στο μάθημα της θεατρικής αγωγής ή σε άλλο ανθρωπιστικό μάθημα με σχετικό αντικείμενο (π.χ. Ελληνική Γλώσσα). συνεργατική-ομαδική εργασία με μια ομάδα παιδιών να αναλαμβάνει το θεατρικό μέρος της καριέρας της Λαμπέτη (ρεπερτόριο, σκηνοθέτες που συνεργάστηκε, έργα που επέλεξε να συμμετάσχει, αποσπάσματα έργων αν μπορούν να βρεθούν μαγνητοσκοπημένα). Η έτερη ομάδα μπορεί να αναλάβει παρόμοια ερευνητική δράση με αντικείμενο το κινηματογραφικό έργο της Λαμπέτη. Ταυτόχρονα, και οι δύο ομάδες, ακροθιγώς, μπορούν να αναφερθούν στην προσωπική της ζωή, στο βαθμό που η τελευταία επηρέασε τις καλλιτεχνικές της επιλογές. Σαν επέκταση αυτής της εργασίας, οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν λίγα στοιχεία και από τη ζωή άλλων Ελληνίδων δραματουργών του βεληνεκούς της Λαμπέτη (Παξινού, Κοτοπούλη, Κυβέλη, Συνοδινού κλπ) και να γίνει μια παρουσία με θέμα τη ζωή της Λαμπέτη και υπότιτλο την παρουσία της γυναίκας ηθοποιού στο θέατρο στα τέλη του 19ου-αρχές του 20ου αιώνα στην Ελλάδα. Θεωρούμε ότι με αυτό τον τρόπο θα δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να ανασυνθέσουν εγκυκλοπαιδικά μεγάλο μέρος της ποιοτικής θεατρικής παραγωγής του 20ου αιώνα, γεγονός που μπορεί να τα καθοδηγήσει και στις επιλογές τους στην παρακολούθηση σχετικών θεαμάτων. Σε δεύτερο στάδιο, όλη αυτή η ερευνητική διαδικασία, μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για να παρουσιαστεί από ομάδα παιδιών ενός αποσπάσματος από κάποιο γνωστό έργο της Λαμπέτη. Θεωρούμε εν γένει τη μελέτη του βίου της συγκεκριμένης ηθοποιού αλλά και άλλων παρόμοιου μεγέθους, μια καλή ευκαιρία για προσανατολισμό των παιδιών προς την ποιοτική θεατρική παραγωγή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7476
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή > Ιστορία Θεάτρου/Θεατρολογία Drama/Theatre HistoryΙστορία Θεάτρου/Θεατρολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ