Εισοδος οικιας στην Χιο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για ζωγραφική σχεδίαση εισόδου οικίας στην περιοχή Κάμπος της Χίου. Η εικόνα αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη και περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση περιηγητική έκδοση του 1928. Η συγκεκριμένη εικόνα θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως αφόρμηση στο πλαίσιο Ερευνητικής Εργασίας με θέμα «Η παραδοσιακή Αρχιτεκτονική στην Ελλάδα». Η εκπαιδευτική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου και του Λυκείου και θα μπορούσε να διεξαχθεί είτε στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος, είτε στο πλαίσιο ενός προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την εικόνα. Επίσης, ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν σε συζήτηση με θέμα τη σύγκριση μιας παραδοσιακής με μια σύγχρονη κατοικία. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν έρευνα ώστε να αναζητήσουν αντιπροσωπευτικό υλικό αναφορικά με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι η μελέτη και καταγραφή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αρχιτεκτονικής που παρουσιάζει κάθε περιοχή (λ.χ. παραδοσιακή αρχιτεκτονική των νησιών του Αιγαίου, κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, αρχιτεκτονική ηπειρωτικής Ελλάδας, κ.ά.), καθώς και η διατύπωση υποθέσεων και η εξαγωγή συμπερασμάτων, από τους μαθητές, αναφορικά με τους παράγοντες (λ.χ. περιβαλλοντικοί, ιστορικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί, κ.ά.) που τυχόν επηρεάζουν ή/και προσδιορίζουν την αρχιτεκτονική των κατοικιών ενός τόπου. Επίσης, προτείνεται να ζητηθεί από τους μαθητές να εκφράσουν ιδέες και να προτείνουν τρόπους σχεδιασμού κτηρίων και κατοικιών με γνώμονα τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, στην ολομέλεια της τάξης.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7494
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Αρχιτεκτονική ArchitectureΑρχιτεκτονική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ