Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την εικόνα. Επίσης, ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν σε συζήτηση με θέμα τη σύγκριση μιας παραδοσιακής με μια σύγχρονη κατοικία. Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να διεξάγουν έρευνα ώστε να αναζητήσουν αντιπροσωπευτικό υλικό αναφορικά με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας είναι η μελέτη και καταγραφή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αρχιτεκτονικής που παρουσιάζει κάθε περιοχή (λ.χ. παραδοσιακή αρχιτεκτονική των νησιών του Αιγαίου, κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, αρχιτεκτονική ηπειρωτικής Ελλάδας, κ.ά.), καθώς και η διατύπωση υποθέσεων και η εξαγωγή συμπερασμάτων, από τους μαθητές, αναφορικά με τους παράγοντες (λ.χ. περιβαλλοντικοί, ιστορικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί, κ.ά.) που τυχόν επηρεάζουν ή/και προσδιορίζουν την αρχιτεκτονική των κατοικιών ενός τόπου. Επίσης, προτείνεται να ζητηθεί από τους μαθητές να εκφράσουν ιδέες και να προτείνουν τρόπους σχεδιασμού κτηρίων και κατοικιών με γνώμονα τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, στην ολομέλεια της τάξης.