Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την εικόνα. Στη συνέχεια, οι μαθητές ενθαρρύνονται από τον εκπαιδευτικό να διεξάγουν έρευνα ώστε να συλλέξουν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες αναφορικά με τα ιστορικά πρόσωπα και τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην ευρύτερη περιοχή της λίμνης της Δοϊράνης τόσο κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων, όσο και κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Για την έρευνα και συλλογή των ιστορικών δεδομένων από τους μαθητές προτείνεται η αναζήτηση στο ιστορικό αρχείο αρμόδιων τοπικών φορέων και βιβλιοθηκών καθώς και στα αρχεία του τοπικού Τύπου. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί, στην ολομέλεια της τάξης, σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, εμπλουτισμένη με αναπαραστάσεις των δεδομένων στη Λογοτεχνία ή/και στην Τέχνη.