Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με σκοπό την ανίχνευση, από τον εκπαιδευτικό, των πρότερων γνώσεών τους αναφορικά με το περιεχόμενο της εικόνας. Στη συνέχεια, οι μαθητές ενθαρρύνονται να διεξάγουν ερευνητική εργασία ώστε να αναζητήσουν πρόσθετο φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με τις παραδοσιακές φορεσιές και την εξέλιξη της ενδυμασίας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Ενδεικτικά, ως ειδικότερες θεματικές της έρευνας των μαθητών θα μπορούσαν να τεθούν οι ακόλουθες: α) γενικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γυναικείας φορεσιάς, β) παράγοντες που επηρεάζουν τα χαρακτηριστικά μιας τοπικής ενδυμασίας (λ.χ. το κλίμα ενός τόπου, η εργασία των κατοίκων της, το φυσικό περιβάλλον, οι πρακτικές ανάγκες, η αισθητική καλλιέργεια των ανθρώπων κάθε περιοχής, οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες), γ) Επιδράσεις στην παραδοσιακή ενδυμασία από τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, το βυζαντινό πολιτισμό, αλλά και επιδράσεις από ξένους λαούς, δ) ο τρόπος κατασκευής μιας παραδοσιακής ενδυμασίας, ε) σύγκριση με την ενδυμασία της σύγχρονης εποχής, στ) αναπαραστάσεις παραδοσιακής ενδυμασίας στην Τέχνη. Το αποτέλεσμα της ερευνητικής εργασίας των ομάδων προτείνεται να παρουσιαστεί σε μια συμβατική ή ψηφιακή πολυτροπική παρουσίαση, στην ολομέλεια της τάξης.