Στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει στους μαθητές τη φωτογραφία και να ζητήσει να την περιγράψουν. Μέσα από τον καθοδηγούμενο διάλογο, ο εκπαιδευτικός θα συζητήσει με τους μαθητές του. Στη συνέχεια, οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες θα ερευνήσουν σχετικά με την αρχιτεκτονική του νησιού, τις ασχολίες των κατοίκων, τα ήθη και τα έθιμά τους κ.τλ. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι η κατανόηση της τοπικής κοινωνίας προϋποθέτει τη μελέτη πολλών πτυχών της (πολιτικής, πολιτιστικής, οικονομικής, θρησκευτικής). Τέλος, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στην Τοπική Ιστορία για τη μελέτη της ιστορίας της Χίου.