Στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας ο εκπαιδευτικός μπορεί να παρουσιάσει στους μαθητές τον πίνακα ζωγραφικής και να ζητήσει να τον περιγράψουν. Μέσα από τον καθοδηγούμενο διάλογο, ο εκπαιδευτικός θα συζητήσει με τους μαθητές του. Στη συνέχεια, οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες θα ερευνήσουν σχετικά με την αρχιτεκτονική του νησιού, τις ασχολίες των κατοίκων, τα ήθη και τα έθιμά τους κ.τλ. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι η κατανόηση της τοπικής κοινωνίας προϋποθέτει τη μελέτη πολλών πτυχών της (πολιτικής, πολιτιστικής, οικονομικής, θρησκευτικής). Επειδή το Κάστρο παρέμεινε αδιάλειπτα στα χέρια των Οθωμανών έως το 1922 που η Χίος απελευθερώθηκε και προσαρτήθηκε στο Ελληνικό Κράτος, θα ήταν καλό να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές ως προς τη ζωή υπό τούρκικη κατοχή και τη ζωή υπό ελληνικό καθεστώς.Τέλος, η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στην Τοπική Ιστορία για τη μελέτη της ιστορίας της Χίου.