Μόνο σε Aποθετήρια «Φωτόδεντρο»
Kαι σε Yλικό Xρηστών
Καθαρισμός ενεργών φίλτρων
Κάντε εγγραφή σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές περιοχές, θεματικές ενότητες ή έννοιες για να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για μεταβολές στα αντικείμενα που έχουν ταξινομηθεί σε αυτές
Βεακης Αιμιλιος, ηθοποιος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον μεγάλο Έλληνα ηθοποιό Αιμίλιο Βεάκη. O Βεάκης γεννήθηκε το 1884 στον Πειραιά. Παρά τη θέληση των συγγενών του φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Βασιλικού Θεάτρου και στη συνέχεια στη Σχολή Καλών Τεχνών (ζωγραφική). Το 1901 εμφανίστηκε πρώτη φορά σε θεατρική παράσταση με τον θίασο της Ευαγγελίας Νίκα. Περιόδευσε σε διάφορα μέρη ως το 1912 που έκανε τη στρατιωτική του θητεία. Από το 1914 ως το 1919 συνεργάστηκε με διάφορους θιάσους όπως των Κοτοπούλη, Κυβέλης, την "Εταιρεία Ελληνικού Θεάτρου" κ.ά Με τη συμμετοχή του στην ιστορική παράσταση "Οιδίπους Τύραννος" σε σκηνοθεσία του Φώτου Πολίτη, καθιερώθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους τραγωδούς της εποχής του. Το 1931 συγκρότησε θίασο με την Κατίνα Παξινού και τον Αλέξη Μινωτή και ανέβασαν έργα, όπως «Ο Πατέρας» του Στρίντμπεργκ, «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» του Ο’ Νηλ κ.ά. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο σε έργα διεθνούς ρεπερτορίου. Το 1942 αποχώρησε και συνεργάστηκε εκ νέου με ιδιωτικούς θιάσους. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής συμμετείχε στην Εθνική Αντίσταση (ΕΑΜ) ενώ με την απελευθέρωση υπέστη διώξεις για την πολιτική του τοποθέτηση. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος των «Ενωμένων Καλλιτεχνών» και συμμετείχε στις παραστάσεις «Ιούλιος Καίσαρας» του Σαίξπηρ, «Αδελφοί Καραμαζόφ» του Ντοστογιέφσκι, «Θεοδώρα» του Δημήτρη Φωτιάδη και «Εχθροί» του Γκόρκι. Αποχώρησε από την ενεργό δράση το 1947 με μια μικρή σύνταξη αλλά το 1949 επανήλθε στο θεατρικό σανίδι, ενισχύοντας με την παρουσία του τον νεανικό θίασο «Ρεαλιστικό Θέατρο». Έπαιξε στα έργα «Χρυσάφι» του Ο' Νηλ, «Σχολείο συζύγων» του Μολιέρου και «Το νυφιάτικο τραγούδι» του πρωτοεμφανιζόμενου Νότη Περγιάλη. Το 1951 επανήλθε στο Εθνικό Θέατρο, όπου έπαιξε στη «Δάφνη Λωρεόλα» με την Κυβέλη και στους «Τρεις Κόσμους» του Διονυσίου Ρώμα. Στον κινηματογράφο συμμετείχε σε λίγες ταινίες όπως "Αστέρω","Η φωνή της καρδιάς" κ.ά. Θεωρείται από τους ομότεχνούς του αλλά και από τους κριτικούς θεάτρου ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς όλων των εποχών. Η ερμηνεία του υπήρξε υποδειγματική σε τραγικούς και κωμικούς ρόλους ενώ έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για όλους τους νεώτερούς του ηθοποιούς. Απεβίωσε το 1951. Μετά το θάνατό του έλαβε κάποιες τιμές αναγνώρισης του έργου και της προσφοράς του. Το σύγχρονο θερινό θέατρο στη Καστέλα, στον Πειραιά, μετονομάσθηκε το 1976 σε "Βεάκειο". Επίσης προτομή του Αιμίλιου Βεάκη ανεγέρθηκε στη δεξιά πλευρά της πρόσοψης του Δημοτικού Θεάτρου του Πειραιά ενώ το θεατρικό μουσείο απονέμει σε άνδρες ηθοποιούς από το 1994 και ανά διετία το Έπαθλο «Αιμίλιος Βεάκης» για την ερμηνεία α΄ ανδρικού ρόλου καθώς και το τιμητικό Έπαθλο Βεάκη για τη συνολική προσφορά τους στο θέατρο.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον Έλληνα ηθοποιό Αιμίλιο Βεάκη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και του έργου του. Ο Βεάκης είναι αναγνωρισμένος από ομότεχνούς του αλλά και κριτικούς ως ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ηθοποιούς όλων των εποχών, οι δε παρουσίες του απετέλεσαν για τους σύγχρονούς του υποδείγματα ερμηνείας. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνεται,στο αντικείμενο της θεατρικής αγωγής, συνεργατική-ερευνητική εργασία πάνω στον βίο και το έργο του από τρεις ομάδες μαθητών με στόχο να ανασυσταθεί ο καμβάς της ζωής του και μέσω αυτού μεγάλο μέρος της διαδρομής του ελληνικού θεάτρου του 20ου αιώνα. Προτείνεται να εργαστούν τέσσερις ομάδες. Η μια να αναλάβει την προσωπική και πολιτική διαδρομή του Βεάκη, η άλλη τη διαδρομή του στο θέατρο μέχρι την εποχή που συνεργάστηκε με τον Φώτο Πολίτη (και καθιερώθηκε),η άλλη την υπόλοιπη διαδρομή του, το μεσουράνημα και την δύση και μια τέταρτη θα μπορούσε να ερευνήσει το περιβάλλον πάνω στο οποίο ξεδιπλωνόταν το ταλέντο των επίδοξων ηθοποιών εκείνης της εποχής, δηλαδή τη διαδικασία λειτουργίας των "Μπουλουκιών", την "Ελληνική Εταιρεία Θεάτρου", το θέατρο του Κ. Χρηστομάνου, το Βασιλικό Θέατρο, την ίδρυση του Εθνικού Θεάτρου. Στα αποτελέσματα της έρευνας της πρώτης ομάδας θα μπορούσε μεταξύ άλλων να συζητηθεί η συνέπεια ανάμεσα στην προσωπική και καλλιτεχνική διαδρομή του Βεάκη. Στα αποτελέσματα της δεύτερης, ο τρόπος με τον οποίο αναδεικνυόταν ένας ηθοποιός κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Στα αποτελέσματα της τρίτης ομάδας τα οποία μπορούν να εμπλουτιστούν με συλλογές άρθρων κριτικών για τον Βεάκη, μπορεί να αναζητηθούν στοιχεία απ'αυτά που τον έκαναν τόσο ποιοτικό ως ηθοποιό. Η όλη παραπάνω ερευνητική διαδικασία, είτε υλοποιηθεί συνολικά είτε εν μέρει και εξ αιτίας του γεγονότος ότι ο Βεάκης είχε μεγάλο ρεπερτόριο σοβαρού θεάτρου, θεωρούμε ότι συνεισφέρει στην γενική παιδεία των μαθητών και στον προσανατολισμό τους προς τα σοβαρά θεάματα.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7585
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Θεατρική αγωγή Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Θεατρική αγωγή
> Ιστορία Θεάτρου/Θεατρολογία Drama/Theatre HistoryΙστορία Θεάτρου/Θεατρολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Δείτε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών Απόκρυψη σχολίων και αξιολογήσεων χρηστών
ΣΧΟΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ/ΜΑΘΗΤΩΝ
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Συνολικές αξιολογήσεις: 0
aggregator