Μετεωρολογικον δελτιον του Αστεροσκοπειου Αθηνων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζεται ένα μετεωρολογικό δελτίο του 1878 από το Αστεροσκοπείο Αθηνών. Αυτό βρίσκεται τυπωμένο στο τετρασέλιδο φυλλάδιο «Δελτίον της Εστίας» (βλ. Τόμος 2, Αρ. 64). Το φυλλάδιο «Δελτίον της Εστίας» εκδόθηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 1876 και συνεχίστηκε έως το 1892. Πρόκειται για ένα τετρασέλιδο φυλλάδιο, το οποίο κυκλοφορούσε κάθε Κυριακή και το ελάμβαναν δωρεάν όλοι οι συνδρομητές του περιοδικού «Εστία». Όταν αποφασίστηκε το «Δελτίον της Εστίας» να γίνει αυτοτελές σε σχέση με το περιοδικό «Εστία», ορίστηκε νέα τιμή κυκλοφορίας του, έτσι ώστε να μπορούν να το προμηθεύονται και όσοι δεν ήταν συνδρομητές της «Εστίας». Από το 1890 και έπειτα το φυλλάδιο «Δελτίον της Εστίας» μετονομάζεται σε «Εστία εικονογραφημένη», αλλά διατηρεί την ίδια μορφή (τετρασέλιδο) και εξακολουθεί να κυκλοφορεί κάθε Κυριακή.
Η ύλη του κάθε τετρασέλιδου αποτελούνταν από: α) βιβλία που εκδίδονταν στην Ελλάδα - όχι μόνο τα ελληνικά αλλά και τα ξένα που αφορούσαν όμως τα ελληνικά γράμματα, β) τον πίνακα των κληρουμένων ομολογιών των δανείων στα οποία συμμετείχε η Ελλάδα, γ) τις προθεσμίες της πληρωμής των τοκομεριδίων διαφόρων δανείων καθώς και τα μερίσματα Τραπεζών, ασφαλιστικών εταιριών και άλλων πιστωτικών καταστημάτων, των συνελεύσεων των μετόχων κ.τ.λ., δ) το ημερολόγιο κάθε εβδομάδας, ε) τις μετεωρολογικές παρατηρήσεις του Αστεροσκοπείου Αθηνών, στ) την απαρίθμηση των γάμων κάθε εβδομάδας, ζ) την κατάσταση υγείας της πόλεως των Αθηνών, τον αριθμό ατόμων που απεβίωνε κάθε εβδομάδα καθώς και την ασθένεια που προκαλούσε τον θάνατό τους συνοδευόμενα από συγκριτικές σημειώσεις των αποβιώσεων στις επίσημες πόλεις της Ευρώπης, η) το αγορανομικό δελτίο και μια εκτίμηση της τιμής των προϊόντων της εκάστοτε αγοράς, και θ) στο τέλος αγγελίες σχετικά με εκδόσεις ξένων βιβλίων

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να χωριστούν σε ομάδες των δύο ατόμων για να αναζητήσουν το συγκεκριμένο φυλλάδιο στο διαδίκτυο και να καταγράψουν τις πληροφορίες που παρουσιάζει. Οι ίδιες ομάδες αναζητούν σημερινά μετεωρολογικά δελτία σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες και καταγράφουν όλα αυτά που παρουσιάζονται σ’ αυτές. Στη συνέχεια οι μαθητές αναζητούν τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα δύο μετεωρολογικά δελτία ως προς το περιεχόμενο, τον τρόπο παρουσίασής τους, τους οργανισμούς που τα έχουν γράψει και τον χρόνο που περιλαμβάνεται σε κάθε πρόγνωση. Στο τέλος οι μαθητές παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης τα ευρήματά τους και συζητούν για τους λόγους αυτών των διαφορών και την σημασία τους για τις ομάδες του πληθυσμού που χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7588
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
v 1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία πρωτότυπου έργου: [Ανωνύμως]
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ