Λαντσας Βικεντιος, ζωγραφος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Βικέντιο Λάντσα, ζωγράφο και καθηγητή Ιταλό ο οποίος πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Ελλάδα και ήταν από τους πρώτους δασκάλους του νεοσύστατου Σχολείου των Τεχνών. Ο Λάντσας γεννήθηκε στη Βενετία το 1822, σπούδασε στην τοπική Ακαδημία Καλών Τεχνών στην οποία μετά την αποφοίτησή του ξεκίνησε να εργάζεται ως καθηγητής. Το 1848 εξορίστηκε από τους Αυστριακούς εξαιτίας της πατριωτικής του δράσης και κατέφυγε πρώτα στην Πάτρα και μετά στην Αθήνα. Ανέλαβε κάποια σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων την εικονογράφηση της ρωσικής εκκλησίας της Αθήνας. Λόγω της ποιότητας της εργασίας του το 1863 προσελήφθη στο Σχολείο Καλών Τεχνών (νυν ΑΣΚΤ) όπου δίδαξε ως το 1901. Ταυτόχρονα έλαβε μέρος σε εκθέσεις ενώ τιμήθηκε από το ιταλικό κράτος για την πατριωτική του δράση. Απεβίωσε στην Αθήνα το 1902. Ως ζωγράφος ασχολήθηκε περισσότερο με την τοπιογραφία αλλά και με την απεικόνιση σημείων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της Ελλάδας, συνεχίζοντας την παράδοση των Ευρωπαίων περιηγητών. Με την αποτύπωση των μνημείων διατηρούνταν η αναφορά στην Αρχαία Ελλάδα και οι αποδείξεις του ένδοξου παρελθόντος της. Υπό την επίδραση του ρομαντισμού, γινόταν προσπάθεια εκείνη την εποχή, αναβίωσης της αρχαίας ελληνικής σκέψης και της πολιτισμικής συνέχειας. Στα έργα του Λάντσα υπάρχει συγκερασμός ανάμεσα σε ακαδημαϊκά και κλασικιστικά στοιχεία ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη χρήση του χρώματος.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον μεγάλο Ιταλό ζωγράφο Βικέντιο Λάντσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και του έργου του. Ο Βικέντιος Λάντσας ως ζωγράφος στην Ελλάδα ασχολήθηκε με την τοπιογραφία και την απεικόνιση αρχαιολογικών τόπων και μνημείων. Με αυτή του τη δραστηριότητα συνέχισε το έργο περιηγητών των προηγούμενων αιώνων οι οποίοι καθ' όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας ταξιδεύοντας στην Ελλάδα απεικόνιζαν τα αρχαία μνημεία και τις τοποθεσίες στην ρομαντική αναζήτηση αναβίωσης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος. Με αυτή τους τη δραστηριότητα υπενθύμιζαν το ένδοξο παρελθόν τους στους υπόδουλους, ανύψωναν το ηθικό τους ενώ ταυτόχρονα ενίσχυαν το φιλελληνικό κίνημα. Προτείνουμε μια συνεργατική έρευνα (στο μάθημα της αισθητικής αγωγής αλλά και της ιστορίας) στην οποία οι ομάδες των παιδιών θα ερευνήσουν σχετικά διαχρονικά εικονογραφημένα λευκώματα περιηγητών (υπάρχουν και στο Φωτόδεντρο π.χ. Christopher Wordsworth ). Στη σειρά αυτών των δημιουργών μπορούν να ενταχθούν και οι δημιουργίες του Λάντσα. Παράλληλη έρευνα μπορεί να γίνει σχετικά με τους πρώτους εκπαιδευτικούς θεσμούς του νέου απελευθερωμένου ελληνικού κράτους (σχολεία, πανεπιστήμιο κλπ).Η έρευνα μπορεί να εστιάσει στο Σχολείο των Τεχνών που απετέλεσε τον πρόδρομο της ΑΣΚΤ. Από την επιλογή των πρώτων καθηγητών φαίνεται η προσπάθεια να εισαχθούν νεωτερικά στοιχεία από την Ευρώπη και να εμπλουτιστεί το εντόπιο εικαστικό ύφος πέραν από την Βυζαντινή παράδοση. Αυτή η δράση έχει αφενός ιστορικό-εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον και μπορεί να συνεισφέρει στη μελέτη της εξέλιξης των περιόδων της νεοελληνικής ζωγραφικής στο πλαίσιο του νέου ελληνικού κράτους. Η αρχή μπορεί να τοποθετηθεί στη λεγόμενη Σχολή του Μονάχου. Όλη αυτή η διαδικασία θα εισφέρει στους μαθητές στοιχεία σχετικά με τα πρώτα στάδια εξέλιξης της νεοελληνικής ζωγραφικής και με έναν από τους σημαντικούς δημιουργούς της.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7610
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ