Το λιμανι της Σμυρνης με ελληνικα πολεμικα πλοια
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία. Προέρχεται από λεύκωμα του καλλιτέχνη φωτογράφου François Frédéric Boissonnas το οποίο ήταν αφιερωμένο στη Σμύρνη του 1919. Το λεύκωμα περιέχει σπάνιες φωτογραφίες που αποδεικνύουν την ιστορική παρουσία του ελληνικού στρατού και στόλου στην πόλη. Η λήψη της παραπάνω φωτογραφίας έγινε από την πλευρά του μουσουλμανικού κοιμητηρίου που βρισκόταν ψηλά δίνοντας μια πανοραμική άποψη του λιμανιού της Σμύρνης. Γενικά η πόλη ήταν χωρισμένη σε δύο επίπεδα, τον Κάτω Μαχαλά ή Κάτω Πόλη όπου διέμενε κυρίως το ελληνικό στοιχείο και στην Άνω Πόλη που διέμεναν κυρίως μουσουλμάνοι. Στη φωτογραφία διακρίνονται αγκυροβολημένα ελληνικά πολεμικά πλοία. Η ελληνική δύναμη είχε κληθεί από τη Συνδιάσκεψη Ειρήνης του Παρισιού τον Μάιο του 1919 να καταλάβει την πόλη της Σμύρνης και το βιλαέτι του Αϊδινίου, για να διασφαλίσει την τάξη. Η συμμαχική εντολή κατάληψης της πόλης είχε θεωρηθεί ως προανάκρουσμα μελλοντικής ενσωμάτωσης της περιοχής στην ελληνική επικράτεια. Οι φωτογραφίες του Boissonnas ωστόσο δεν έχουν μόνο σημαντική ιστορική αξία αλλά και ανεκτίμητη αισθητική αξία.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια διδασκαλία σχετική με τον Μικρασιατικό Πόλεμο του 1919-1922. Η φωτογραφία προβάλλεται στους μαθητές ως ιστορικό τεκμήριο της παρουσίας του ελληνικού στρατού στην πόλη της Σμύρνης. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως έναυσμα για τη διερεύνηση της τοπογραφίας της πόλης, Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές θα κατανοήσουν πώς ήταν διαρθρωμένος ο οικιστικός ιστός της που αποτελούνταν από συνοικίες Ελλήνων Τούρκων, Αρμενίων και Εβραίων, προκειμένου να αντιληφθούν πώς ξεκίνησε και εξαπλώθηκε η φωτιά που την κατέστρεψε στο μεγαλύτερο τμήμα της τον Αύγουστο του 1922 και οδήγησε στο ξεριζωμό του ελληνικού πληθυσμού. Επιπλέον, η φωτογραφία μαζί με τις υπόλοιπες από το λεύκωμα του Boissonnas μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια σχολική έκθεση με θέμα τον ελληνισμό της Σμύρνης και τη μικρασιατική καταστροφή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7640
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Διακρατικές σχέσεις και διπλωματία Interstate relations and diplomacyΔιακρατικές σχέσεις και διπλωματία
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες Audiovisual ArtsΟπτικοακουστικές Τέχνες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ