Το πολεμικο σκαφος "Λημνος" στη Σμυρνη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία από το λεύκωμα L’Image de la Grèce, Smyrne του Ελβετού φωτογράφου Frédéric Boissonnas (1858-1946), που εκδόθηκε στη Γενεύη το 1919. Ο φωτογράφος αποθανάτισε ποικίλες όψεις της Σμύρνης πριν την καταστροφή, γεγονός που καθιστά πολύτιμο το υλικό αυτό. Η συγκεκριμένη εικόνα ανήκει σε μια σειρά φωτογραφιών με θέμα τα πλοία του ελληνικού στόλου που κατέπλευσαν στην πόλη. Εδώ εικονίζεται το ελληνικό πολεμικό σκάφος "Λήμνος", αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Σμύρνης. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας και ειδικότερα της ενότητας που αφορά τον μικρασιατικό πόλεμο, αλλά και των αφηγηματικών τεχνικών στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας της νεότερης ιστορίας που αφορά τον Μικρασιατικό πόλεμο, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τα κυριότερα γεγονότα του πολέμου σε στρατιωτικό και διπλωματικό επίπεδο και να ερμηνεύσουν τις σχετικές αποφάσεις των ελληνικών κυβερνήσεων. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, με αφόρμηση την εικόνα, να αναζητήσουν στο διαδίκτυο οπτικές και γραπτές πηγές για τον μικρασιατικό πόλεμο και στη συνέχεια να δημιουργήσουν πολυτροπικά κείμενα με τα σημαντικά πολεμικά και διπλωματικά γεγονότα. Κατόπιν, με βάση την έρευνά τους αυτή, διατυπώνουν τις ερμηνείες τους για το αν ο πόλεμος κρίθηκε αποκλειστικά σε στρατιωτικό επίπεδο. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης μελετούν αποσπάσματα από τα λογοτεχνικά έργα Νούμερο 31328 του Η. Βενέζη, Η ιστορία ενός αιχμαλώτου του Σ. Δούκα και Οι νεκροί περιμένουν της Δ. Σωτηρίου και στη συνέχεια συνθέτουν οι ίδιοι αφηγήσεις κατοίκων της Σμύρνης, Ελλήνων στρατιωτών, Ελλήνων αιχμαλώτων και άλλων φανταστικών χαρακτήρων. Στις αφηγήσεις αυτές αξιοποιούν τη θεωρία για τους τύπους του αφηγητή (αφηγητής με κριτήριο τη συμμετοχή του στην ιστορία, τα αφηγηματικά επίπεδα, την οπτική γωνία), τους αφηγηματικούς τρόπους και τον αφηγηματικό χρόνο.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7654
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία Modern Greek LiteratureΝεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής Literary techniques / methodsΤεχνικές / Τρόποι γραφής > Τρόποι και τεχνικές της αφήγησης Methods and techniques of narrationΤρόποι και τεχνικές της αφήγησης
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολεμικά γεγονότα War eventsΠολεμικά γεγονότα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ