Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας της νεότερης ιστορίας που αφορά τον Μικρασιατικό πόλεμο, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τα κυριότερα γεγονότα του πολέμου σε στρατιωτικό και διπλωματικό επίπεδο και να ερμηνεύσουν τις σχετικές αποφάσεις των ελληνικών κυβερνήσεων. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, με αφόρμηση την εικόνα, να αναζητήσουν στο διαδίκτυο οπτικές και γραπτές πηγές για τον μικρασιατικό πόλεμο και στη συνέχεια να δημιουργήσουν πολυτροπικά κείμενα με τα σημαντικά πολεμικά και διπλωματικά γεγονότα. Κατόπιν, με βάση την έρευνά τους αυτή, διατυπώνουν τις ερμηνείες τους για το αν ο πόλεμος κρίθηκε αποκλειστικά σε στρατιωτικό επίπεδο. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης μελετούν αποσπάσματα από τα λογοτεχνικά έργα Νούμερο 31328 του Η. Βενέζη, Η ιστορία ενός αιχμαλώτου του Σ. Δούκα και Οι νεκροί περιμένουν της Δ. Σωτηρίου και στη συνέχεια συνθέτουν οι ίδιοι αφηγήσεις κατοίκων της Σμύρνης, Ελλήνων στρατιωτών, Ελλήνων αιχμαλώτων και άλλων φανταστικών χαρακτήρων. Στις αφηγήσεις αυτές αξιοποιούν τη θεωρία για τους τύπους του αφηγητή (αφηγητής με κριτήριο τη συμμετοχή του στην ιστορία, τα αφηγηματικά επίπεδα, την οπτική γωνία), τους αφηγηματικούς τρόπους και τον αφηγηματικό χρόνο.