Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της ενότητας της νεότερης ιστορίας που αφορά τον Μικρασιατικό πόλεμο, προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τα κυριότερα γεγονότα του πολέμου σε στρατιωτικό και διπλωματικό επίπεδο. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, με αφόρμηση την εικόνα, να αναζητήσουν στο διαδίκτυο οπτικές και γραπτές πηγές για τον μικρασιατικό πόλεμο και στη συνέχεια να δημιουργήσουν χρονογραμμή με τα σημαντικά πολεμικά γεγονότα, εμπλουτισμένη με υπερσυνδέσμους που οδηγούν σε επεξηγηματικά κείμενα. Κατόπιν, με την ίδια διαδικασία δημιουργούν χρονογραμμή με τα σημαντικά διπλωματικά γεγονότα. Στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης μπορούν να μελετήσουν αποσπάσματα από τα λογοτεχνικά έργα Νούμερο 31328 του Η. Βενέζη, στου Χατζηφράγκου του Κ. Πολίτη και Ματωμένα χώματα της Δ. Σωτηρίου και στη συνέχεια να συνθέσουν οι ίδιοι λογοτεχνικές περιγραφές των ελληνικών πλοίων που κατέπλευσαν στη Σμύρνη και αφηγήσεις κατοίκων της Σμύρνης με θέμα τα συναισθήματά τους για την απόβαση των ελληνικών δυνάμεων.