Αιγυπτιοι χωρικοι στον Νειλο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η γκραβούρα απεικονίζει Αιγύπτιους χωρικούς να τραβούν νερό από τον Νείλο για να ποτίσουν τις φυτείες τους. Το σκίτσο, ζωγραφισμένο από έναν περιηγητή γύρω στα 1813, παριστάνει δύο χωρικούς, ντυμένους ελάχιστα με ένα κομμάτι ύφασμα γύρω από τη μέση τους, να στέκονται πάνω σε δύο πέτρες, μπροστά από κάτι που μοιάζει με φράγμα ή πηγάδι. Μέσα από την τρύπα του πηγαδιού τραβούν ένα είδος δοχείου, στο οποίο είναι προσαρμοσμένα σχοινιά και από τις δύο πλευρές. Οι δύο άντρες φαίνεται να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, καθώς τραβούν και τεντώνουν τα σχοινιά από τις δύο αντίθετες πλευρές, προκειμένου να τραβήξουν επάνω το δοχείο. Αυτό που είναι ενδιαφέρον στη γκραβούρα είναι πως τα μέσα που χρησιμοποιούν οι χωρικοί δεν φαίνονται να έχουν μεγάλη διαφορά από εκείνα που χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοί τους της αρχαίας Αιγύπτου. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία του πολιτισμού και της οικονομίας της αρχαίας Αιγύπτου, καθώς και σε διαθεματικές δραστηριότητες με το μάθημα της Τεχνολογίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί από τον καθηγητή στην τάξη στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, στην ενότητα που αναφέρεται στην αρχαία Αίγυπτο και την οικονομία της. Ο διδάσκων μπορεί να την προβάλει στην αρχή ως αφόρμηση, ζητώντας από τους μαθητές να την περιγράψουν και ρωτώντας τους τι νομίζουν ότι είναι αυτό που βλέπουν. Στη συνέχεια ο διδάσκων μπορεί να εξηγήσει στους μαθητές τη σημασία του Νείλου στην οικονομική ανάπτυξη και γενικότερα στη ζωή των Αιγυπτίων ("δώρον του Νείλου" την ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες). Αξίζει να αναφέρει ο διδάσκων στο τέλος ότι το σκίτσο φιλοτεχνήθηκε τον 19ο αι., κάτι που μπορεί να εκπλήξει τους μαθητές και να δώσει αφορμή για προβληματισμό γύρω από την εξέλιξη της βιομηχανίας και της τεχνολογίας μέσα στην Ιστορία (αργή ως τη βιομηχανική επανάσταση, ταχύτατη από τότε και ειδικά από τον 20ό αι. και μετά). Έτσι, η γκραβούρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως υλικό για σχετική διαθεματική εργασία με το μάθημα της Τεχνολογίας.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7676
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Οικονομία EconomyΟικονομία
Σχεδιασμός και Τεχνολογία Design & TechnologyΣχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή ProductionΠαραγωγή > Πρωτογενής τομέας Primary sectorΠρωτογενής τομέας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ