Γενετικη - Γενετικο Υλικο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο σενάριο περιλαμβάνονται: α) Εισαγωγική παρουσίαση στη Γενετικήπροκειμένου οι μαθητές: (i) να αντιληφθούν τον ρόλο του γενετικού υλικού και του περιβάλλοντος στη διαμόρφωση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των οργανισμών, (ii) να γνωρίσουν τη σύσταση της γενετικής πληροφορίας, τον τρόπο οργάνωσης και τον εντοπισμό της στα ευκαρυωτικά και στα προκαρυωτικά κύτταρα, (iii) να κατανοήσουν τις έννοιες των ομόλογων, των αυτοσωμικών, των φυλετικών χρωμοσωμάτων και του καρυότυπου, (iv) να ερμηνεύσουν τον τρόπο καθορισμού του φύλου στον άνθρωπο, (v) να διαπιστώσουν ότι ο αριθμός των χρωμοσωμάτων παραμένει σταθερός ανάμεσα στα σωματικά κύτταρα ενός οργανισμού και ανάμεσα στους διαφορετικούς οργανισμούς του ίδιου είδους.Εναλλακτικά, ο εκπαιδευτικός μπορεί αξιοποιήσει το μαθησιακό αντικείμενο ως εποπτικό υλικό και ως έναυσμα για την προσέγγιση θεμάτων που αφορούν στη Γενετική. Ακολουθούν ερωτήσεις σωστού/λάθους για τον έλεγχο προϋπάρχουσας γνώσης και αντιλήψεων. β)Μία βιντεοσκοπημένη εργαστηριακή εφαρμογή η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως εποπτικό υλικό προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τη διαδικασία παρασκευής ανθρώπινου καρυότυπου. Η πραγματοποίηση ανάλογης διαδικασίας στο σχολικό εργαστήριο είναι δύσκολη καθώς απαιτούνται υλικά και όργανα που δεν περιλαμβάνονται συνήθως στον εξοπλισμό του. Παράλληλα, το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα εικονικής επίσκεψης στον χώρο ενός οργανωμένου εργαστηριακού κέντρου, όπως του Εργαστηρίου Ιατρικής Γενετικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ρίου. Στη συνέχεια ακολουθεί μία διαδραστική άσκηση δημιουργίας του ανθρώπινου καρυότυπου. Οι μαθητέςκαλούνταινα αναγνωρίσουντα ομόλογα χρωμοσώματα και να σχηματίσουντα ζεύγη τους. γ)Μια βιντεοπαρουσίαση η οποία προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους μαθητές προκειμένου να επαναφέρουν στη μνήμη τους όρους και λειτουργίες που διδάχθηκαν και αφορούν στη ροή και έκφραση της γενετικής πληροφορίας στα κύτταρα (αντιγραφή, μεταγραφή, ...


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
text/html
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
1:05:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7748
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Βιολογία BiologyΒιολογία > Γενετική - Βιοτεχνολογία Genetics - BiotechnologyΓενετική - Βιοτεχνολογία > Κληρονομικότητα HeredityΚληρονομικότητα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
εκδότης/ες: ΙΕΠ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ