Με τη συγκεκριμένη πρόταση επιχειρείται μία κάθετη αλλά και οριζόντια επεξεργασία του μαθησιακού αντικειμένου που λαμβάνει υπόψη της την ιδιαιτερότητα του μαθήματος ως προς την ανάδειξη και την καλλιέργεια στάσεων, αντιλήψεων, διαθεματικότητας και πολιτειότητας τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές περιβάλλον. Η διερευνητική, συνθετική και εποικοδομιστική του μέθοδος σε συνδυασμό με την ομαδοκεντρική διδασκαλία και τη χρήση των ΤΠΕ επιτρέπει τη βιωματική και ενεργητική προσέγγιση της γνώσης. Οι ενέργειες των μαθητών χαρακτηρίζονται από επίλυση προβλήματος, συνεργασία, υπόθεση, εισήγηση, σύγκριση και συσχέτιση, ανακάλυψη και εφαρμογή στην πράξη της νέας γνώσης.Ελέγχεται ο βαθμός της μεταγνώσης τους σε νέα περιβάλλοντα. Η χρήση των ΤΠΕ είναι εστιασμένη και αναδεικνύεται ο οργανικός τους ρόλος και η πρόσθετη παιδαγωγική τους αξία μέσα από την «άσκηση επί χάρτου» που έχουν αναλάβει οι μαθητές. Με άλλα λόγια, η διερεύνηση και η αξιοποίηση του διαδικτύου καθίσταται ουσιώδης. Έτσι αξιοποιούνται πολλά στοιχεία του κριτικού γραμματισμού (πώς ψάχνουμε, τι βρίσκουμε, πώς επιλέγουμε και γιατί κλπ.).