Η πεμπτη αποθηκη του ανακτορου της Κνωσου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζει την πέμπτη αποθήκη του ανακτόρου της Κνωσού, που βρίσκεται στη δυτική πλευρά του συγκροτήματος. Εκεί είναι συγκεντρωμένες οι δημόσιες αποθήκες (18 μακρόστενα δωμάτια) με μεγάλα πιθάρια, ιερά και θησαυροφυλάκια. Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας για τη διδασκαλία του Μινωικού Πολιτισμού. Διδακτικός στόχος είναι οι μαθητές να εντοπίσουν και να προσδιορίσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του μινωικού πολιτισμού και να ερμηνεύσουν τους λόγους της ανάπτυξης και εξάπλωσης του λαμπρού πολιτισμού. Ακόμη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας ή ενός Πολιτιστικού Προγράμματος με θέμα τον Μινωικό Πολιτισμό ή τους πολιτισμούς της Ελληνικής Προϊστορίας (Κυκλαδικός, Μινωικός και Μυκηναϊκός).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία του μινωικού πολιτισμού. Η διεξαγωγή της διδασκαλίας με εποπτικότητα και βιωματικότητα επιτυγχάνεται με τη χρήση των κατάλληλων οπτικοακουστικών μέσων. Ο εκπαιδευτικός πρώτα παρουσιάζει στους μαθητές εικόνες και βίντεο ξενάγησης στον αρχαιολογικό της χώρο ή αεροφωτογραφία του ανακτόρου ώστε οι μαθητές να έρθουν σ΄ επαφή ολιστικά με το χώρο και να συλλάβουν την οργάνωση του μινωικού ανακτόρου. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το παρόν μαθησιακό αντικείμενο επισημαίνοντας τη θέση του στο ανάκτορο. Με αφορμή την παρούσα εικόνα αλλά και τις εικόνες που απεικονίζουν συνολικά το ανάκτορο, ακολουθεί συζήτηση για τη δομή του ανακτόρου και του ρόλου του, ως το κέντρο μιας πλήρως συγκροτημένης, οικονομικής, πολιτικής, θρησκευτικής και κοινωνικής ζωής. Επίσης, οι μαθητές παρατηρώντας την εικόνα μπορούν να περιγράψουν τα αγγεία της μινωικής τέχνης και να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τη χρήση τους. Ως δραστηριότητα, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με αγγεία της μινωικής τέχνης όπου θα ακολουθούσε διαλογική συζήτηση για τα θέματα των παραστάσεών τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/776
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Οικονομία EconomyΟικονομία
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Οικισμοί SettlementsΟικισμοί
Ιστορία HistoryΙστορία > Προϊστορία PrehistoryΠροϊστορία > Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική Ceramic Art, Plastic Art, PaintingΚεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ