Το συγκεκριμένο σενάριο στοχεύει στη διερεύνηση από τους μαθητές του ρόλου των μελών της βυζαντινής κοινωνίας, μέσα από την ανίχνευση ιστορικών πηγών και την ενεργητική ανασύσταση του παρελθόντος. Στην ουσία οι μαθητές καλούνται να οικοδομήσουν οι ίδιοι τη γνώση τους σχετικά με τη θέση και την καθημερινή ζωή του πολίτη, της γυναίκας, του παιδιού και του μοναχού στη βυζαντινή κοινωνία ξεφεύγοντας από τις πρακτικές της στείρας απομνημόνευσης και της αναζήτησης προκατασκευασμένης γνώσης. Το ζητούμενο είναι οι ίδιοι οι μαθητές βιώνοντας την ιστορική εμπειρία να αποκτήσουν μια σαφή εικόνα σχετικά με τη συγκρότηση της βυζαντινής κοινωνίας.