Γνωριμια με τον Κικερωνα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν σενάριο προτείνει τη διδασκαλία τριών ενοτήτων από την ύλη του μαθήματος των Λατινικών της ομάδας ανθρωπιστικών σπουδών της Γ΄τάξης του Γενικού και Δ΄τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου. Ως ενιαία θεματική ενότητα επιλέχθηκε ο Marcus Tullius Cicero, κείμενα -ως αποσπάσματα- του οποίου ανθολογούνται στο μαθητικό σχολικό εγχειρίδιο. Ο Κικέρωνας αποτέλεσε μία σημαντική φυσιογνωμία των λατινικών γραμμάτων και της πολιτικής σκακιέρας της αρχαίας Ρώμης και τα κείμενά του βρίθουν από πληροφορίες κυρίως ιστορικές στα ως άνω κείμενα. Έτσι, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αντλήσουν αυτές τις πληροφορίες, στηριζόμενοι σε μία πρωτότυπη πηγή ενός λατινικού κειμένου. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους για την αρχαία Ρώμη, τις οποίες κατέκτησαν μέσα από το μάθημα της Ιστορίας της Α΄Λυκείου. Το σενάριο χωρίζεται σε τρεις συνολικά φάσεις. Η πρώτη φάση αναλώνεται σε μια πρώτη γνωριμία με τον Κικέρωνα, την άντληση πληροφοριών που απορρέουν από τα κείμενα VΙ, XLII και XLΙV του σχολικού βιβλίου, μια πρώτη παρατήρηση του λόγου του και τη δημιουργία πολυτροπικού κειμένου από τους μαθητές. Κατά τη δεύτερη φάση του σεναρίου, οι μαθητές ασκούνται στη μετάφραση των- εξεταζομένων από το σενάριο- κειμένων, στην επεξεργασία του λεξιλογίου, στην καλύτερη γνωριμία με τον λόγο του Κικέρωνα, στην εύρεση ετυμολογικά συγγενών λέξεων της λατινικής και των ευρωπαϊκών γλωσσών, στη συλλογή λατινικών εκφράσεων που χρησιμοποιούνται ως στερεότυπες εκφράσεις στη νέα ελληνική κ.ά. Τέλος, κατά την τρίτη φάση του σεναρίου διδάσκεται η γ΄ κλίση των ουσιαστικών, που αποτελεί και το γραμματικό φαινόμενο της ενότητας VI, όπως και οι αναφορικές και πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις που εξετάζονται στις ενότητες XLII και XLΙV του σχολικού βιβλίου. Η εμπέδωση της ύλης και η αξιολόγηση των μαθητών προτείνεται να γίνει με ασκήσεις που αξιοποιούν τις δυνατότητες των ΤΠΕ.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
text/html
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7959
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Λατινικά Latin LanguageΛατινικά > Μορφολογία MorphologyΜορφολογία > Ουσιαστικά NounsΟυσιαστικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΒΕΝΟΥΤΣΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΒΕΝΟΥΤΣΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΒΕΝΟΥΤΣΟΥ
εκδότης/ες: ΙΕΠ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΒΕΝΟΥΤΣΟΥ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ