Πρόκειται για μια εναλλακτική -σε σχέση με τον παραδοσιακή- προσέγγιση του Μινωικού Πολιτισμού, που απευθύνεται στους μαθητές της Α' Γυμνασίου και προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή τους. Μέσα από την καθοδηγούμενη διερευνητική και ανακαλυπτική μέθοδο, ο μαθητής ενθαρρύνεται -σαν άλλος ιστορικός- να ερμηνεύσει γεγονότα, να αξιοποιήσει κριτικά πληροφορίες που εμπεριέχονται σε πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές, να εξηγήσει και να δημιουργήσει οπτικές αναπαραστάσεις. Επιπλέον καλείται να διατυπώσει συλλογισμούς και να καταλήξει σε λογικά συμπεράσματα.