Μεσοκαθετος ευθυγραμμου τμηματος- Α΄ Γυμνασιου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το προτεινόμενο σενάριο έχει στόχο την , με ευρετικό τρόπο , προσέγγιση της αναγκαιότητας χάραξης της μεσοκαθέτου για την πορεία ενός πλοίου. Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου και είναι σχεδιασμένο για δύο διδακτικές ώρες στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής . Οι μαθητές έχουν εργαστεί με το λογισμικό Cabri και γνωρίζουν να κατασκευάζουν γεωμετρικά σχήματα. Η έλλειψη κατάλληλων διδακτικών μέσων, οδηγεί στην προσέγγιση των μαθηματικών εννοιών μέσα από περιγραφή κανόνων και τύπων και δεν παρέχει στους μαθητές την δυνατότητα να διερευνήσουν τη διασύνδεση γεωμετρικών ιδιοτήτων και αριθμητικών - αλγεβρικών σχέσεων. Η διδασκαλία με παραδοσιακό τρόπο είναι χρονοβόρα και υστερεί λόγω έλλειψης ακρίβειας στις κατασκευές και του χρόνου που χρειάζεται για να γίνει εισαγωγή στην συγκεκριμένη διδακτική ενότητα και όχι μόνο σ’ αυτήν. Η χρήση του λογισμικού Cabri θα διευκολύνει τους μαθητές στο να κατασκευάσουν δια μέσου της ιδιότητας των σημείων της τη μεσοκάθετο ενός ευθυγράμμου τμήματος, να εικάσουν και να βρουν σημείο που ισαπέχει από δύο σημεία και στο τέλος να προτείνουν τις δικές τους λύσεις. Οι μαθητές εικάζουν και στο τέλος οι ίδιοι αποφασίζουν (κατά ομάδες ή όλοι μαζί) αν η εικασία τους είναι σωστή ή λανθασμένη μέσα από τις σχεδιαστικές δυνατότητες που τους δίνει το δυναμικό λογισμικό Cabri. Αυτό που στο τέλος θέλουμε να καταλάβουν οι μαθητές είναι ότι τα Μαθηματικά δεν είναι μόνο θεωρήματα και οι αποδείξεις τους επειδή μας τα είπαν και τα έγραψαν κάποιοι «σοφοί Μαθηματικοί», αλλά ότι τα Μαθηματικά μεταξύ άλλων είναι: εικασία, απόρριψη ή απόδειξη αυτής από εμάς τους ίδιους και στο τέλος η διατύπωση του θεωρήματος ή της πρότασης. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες 2 ατόμων και καθοδηγούμενοι από φύλλο εργασίας, καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Επομένως η διερεύνηση αυτή θα γίνει συνεργατικά. Αναλαμβάνουν μέσα στην ομάδα ο καθένας διακριτούς ρόλους (ανάγνωση φύλλου εργασίας, πληκτρολόγηση, τήρηση σημειώσεων), ρόλοι οι οποίοι ...


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
text/html
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8384
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Μαθηματικά MathematicsΜαθηματικά > Γεωμετρία GeometryΓεωμετρία > Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος Intermediate straight sectionΜεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
εκδότης/ες: ΙΕΠ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ