Προσφυγες σε Ελλαδα και Τουρκια μετα τη Συνθηκη της Λωζαννης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το διδακτικό σενάριο βασίζεται στην κονστρουκτιβιστική προσέγγιση (constructivist approach) της διδασκαλίας της ιστορίας όπου λαμβάνονται υπόψιν οι προηγούμενες γνώσεις και αντιλήψεις των μαθητών και σχεδιάζονται μαθητείες στην ιστορία που στοχεύουν να φέρουν τους μαθητές σε γνωστική σύγκρουση με τις γνώσεις και αντιλήψεις τους.. Στο διδακτικό σενάριο περιλαμβάνονται τρεις μαθητείες στην ιστορία: Α. Η κατανόηση των εννοιών "πρόσφυγας" και "μετανάστης". β) Τα συναισθήματα που είχαν οι πρόσφυγες όταν εγκατέλειπαν τον τόπο κατοικίας τους; γ) Οι συνθήκες εγκατάστασης των προσφύγων στην Ελλάδα και Τουρκία". Μετά την ολοκλήρωση των μαθητειών στην ιστορία ακολουθεί ο αναστοχασμός των μαθητών/τριών και η εφαρμογή της νέας γνώσης. Στον αναστοχασμό οι μαθητές/τριες καλούνται να συγκρίνουν τις προηγούμενες και τις νέες γνώσεις και αντιλήψεις τους. Στην εφαρμογή της νέας γνώσης οι μαθητές/τριες χρησιμοποιούν τις γνώσεις και αντιλήψεις τους, και προσπαθούν να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία με θέμα" Οι συνέπειες της Συνθήκης της Λωζάννης για τους Έλληνες κατοίκους της Τουρκίας και τους μουσουλμάνους κατοίκους της Ελλάδας". Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε συζήτηση στην τάξη όπου παρουσιάζουν τις νέες γνώσεις και αντιλήψεις τους για το θέμα προσπαθώντας να τις υποστηρίξουν με αποδείξεις (evidence) από τις ιστορικές πηγές. Ο/η εκπαιδευτικός συντονίζει και υποστηρίζει τη συζήτηση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 15
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
text/html
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
2:50:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8467
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΑΙΣΩΠΟΣ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0 (final)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: Γεώργιος Μακαρατζής
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Γεώργιος Μακαρατζής
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Γεώργιος Μακαρατζής
εκδότης/ες: ΙΕΠ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: Γεώργιος Μακαρατζής
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ