Η παρούσα πρόταση αφορά την εξερεύνηση του μουσικού κόσμου των μαθητών μιας τάξης από τους ίδιους. Μπορεί να ενταχθεί στο 5ο πεδίο των Βιωματικών Δράσεων του Γυμνασίου «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης», σύμφωνα με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα (προτείνεται η Β’ Γυμνασίου, βλ. Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. 2007) και το αντίστοιχο ωρολόγιο πρόγραμμα (ΥΑ 115475/Γ2/06-09-2013). Στόχος είναι να μετατραπούν οι μαθητές σε μικρούς εθνογράφους και να προσεγγίσουν βιωματικά τη μουσική κουλτούρα των συμμαθητών τους και των οικογενειών τους, διευρύνοντας τους μουσικούς, κοινωνικούς, πολιτισμικούς και επιστημονικούς τους ορίζοντες. Η βιωματική δράση έχει τη μορφή σχεδίου εργασίας και βασίζεται στις θεωρητικές έννοιες και τα αντίστοιχα μεθοδολογικά εργαλεία που παρέχει η παιδαγωγική της βιωματικής μάθησης (Χρυσαφίδης 2006· Ματσαγγούρας 2011), η πολιτισμική ανθρωπολογία και η εθνομουσικολογία (Κάβουρας 1996, 2015a, 2015b· Barz και Cooley 2008), σε επικοινωνία με τις επιστήμες της αγωγής (Spindler και Spindler 2000· Campbell et al. 2005· Σωτηρόπουλος 2013· Παπαπαύλου 2005), και η συμπεριληπτική, διαπολιτισμική παιδαγωγική (Burnard et al. 2008· Μάμας 2014).