Στροφή στην πορεία του έργου της Βούλας Παπαϊωάννου αποτέλεσε ο πόλεμος του '40. Τα δύσκολα χρόνια της κατοχής ενεργοποίησαν την κοινωνική πλευρά της Ελληνίδας φωτογράφου, και με αυτό τον τρόπο εντάσσεται στο ρεύμα της ‘ανθρωπιστικής φωτογραφίας’ που αναπτύσσεται αυθόρμητα ενάντια στην κατάρρευση των ανθρωπίνων αξιών. Οι φωτογραφίες αυτές, που μπορεί να θεωρηθούν και ένα είδος ρεπορτάζ, αποτελούν σημαντικές ιστορικές μαρτυρίες και κοινωνικό σχολιασμό για μια από τις δυσκολότερες περιόδους της ελληνικής ιστορίας. Στην φωτογραφία της ‘Αφίσα για τη «Φανέλα του Στρατιώτη» στο Ζαχαροπλαστείο Φλόκα στην οδό Κοραή’ βλέπουμε μία γυναίκα να πλέκει ζεστά ρούχα, απαραίτητα για το κρύο του Μετώπου. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η αφίσα έχει σχεδιαστεί από την μεγάλη Ελληνίδα Χαράκτρια Βάσω Κατράκη, φοιτήτρια τότε της σχολής Καλών Τεχνών.