Η διδακτική αξιοποίηση της φωτογραφίας συμβάλλει στον οπτικό εναλφαβητισμό των μαθητών: αναπτύσσουν δεξιότητες στην αποκωδικοποίησή της ( τι δείχει, ποιο το μήνυμα, φυσική ή ¨κατά παραγγελία¨φωτογραφία). Με την κατάλληλη καθοδήγηση από τον διδάσκοντα αναζητούν τον ρόλο του φωτογράφου ως εκφραστή των κανόνων και των προσδοκιών της εποχής του και ως φορέα ιδεολογίας. Εξοικειώνονται στην ανάγνωση και ερμηνεία της ( ρόλος των υποζυγίων, περιβάλλων χώρος, σκεύη φαγητού), την συσχετίζουν με προηγούμενες γνώσεις (συνθήκες ζωής των πολεμιστών μέσα από τη λογοτεχνία, από έμμεσα ακούσματα-μαρτυρίες). Επίσης, η φωτογραφία ενισχύει την οπτική μνήμη, καθώς το γεγονός, τα πρόσωπα, οι καταστάσεις αισθητοποιούνται και έτσι διευκολύνεται η σύνδεσή τους με την ιστορική αφήγηση ( ο επικός αγώνας στα βουνά της Πίνδου).