Η διδακτική αξιοποίηση του προσχεδίου στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, στο πλαίσιο μιας προσέγγισης με δραστηριότητες συνεργατικής και διερευνητικής μάθησης, επιδιώκει α) την κατανόηση της προσωπικής αφηγηματικής τεχνικής του Κ. Π. Καβάφη να μην προβάλλει άμεσα αλλά να δίνει υπαινικτικά μέσω της μνήμης ό,τι θα μπορούσε να προσβάλει την ηθική ή την αισθητική του αναγνώστη, β) τη γνώση βασικών στοιχείων της ποιητικής του (πεζολογία, παραστατικότητα, γλωσσική ευστοχία, στίχος με άνισο αριθμό συλλαβών, η χρήση της ομοιοκαταληξίας ως παιχνίδι ή ειρωνεία) και γ) την κατανόηση πως ο υπαινιγμός ως στοιχείο τεχνικής του ποιήματος εναρμονίζεται με το πνεύμα του συμβολισμού ως λογοτεχνικού ρεύματος και τύπου γραφής.