Το Ερεχθειο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η μύηση της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου στην τέχνη της φωτογραφίας ξεκινά από τα μισά της δεκαετίας του 1930. Κατά την περίοδο της μαθητείας της ασκείται σε εξωτερικές λήψεις ελληνικών τοπίων και αρχαιολογικών μνημείων. Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι προϊόν της πρώιμης αυτής περιόδου του έργου της (1937-1939). Σε αυτή αποτυπώνει μια πλευρά του Ερέχθειου, της ιερότερης περιοχής της Ακρόπολης αφού -σύμφωνα με τη μυθολογία- στο σημείο αυτό έλαβε χώρα η φιλονικία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για τη διεκδίκηση της Αθήνας. Στο πλάνο καταγράφονται τα χαρακτηριστικά των ιωνικών κιόνων μαζί με τη θέα της πόλης στο βάθος του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή για την ξενάγηση των μαθητών/τριών στην περιοχή του Ερέχθειου και τη γνωριμία τους με το πολυσύνθετο αυτό μαρμάρινο κτίριο που -στην προσπάθεια των Αθηναίων να συμβιβάσουν τους δύο θεούς- ήταν αφιερωμένο τόσο στη λατρεία της θεάς Αθηνάς (ανατολικό τμήμα του ναού) όσο και του θεού Ποσειδώνα (δυτικό μέρος) και όπου φυλάσσονταν τα Ιερά Μαρτύρια, τα ίχνη της τρίαινας του Ποσειδώνα και η ελιά της Αθηνάς.
Ο σχολιασμός της επιλογής της φωτογράφου να αποτυπώσει τη συγκεκριμένη πλευρά του ναού με την εστίαση στα χαρακτηριστικά των κιόνων του (και το ρυθμό που αυτά ακολουθούν) μπορεί να φέρει σε αντιπαραβολή και την άλλη πλευρά του ναού, το πιο γνωστό μέρος του Ερέχθειου, όπου στο στεγασμένο μπαλκόνι του βρίσκονται οι περίφημες Καρυάτιδες.
Επιπλέον η επιλογή της φωτογράφου να συνδέσει τον αρχαίο κόσμο (εστίαση στους κίονες) με τον σύγχρονο (στο φόντο ξεχωρίζει μια αναπτυσσόμενη πόλη), μπορεί να αποτελέσει επίσης ένα έναυσμα για τους μαθητές/τριες ώστε να δημιουργήσουν ένα περιγραφικό κείμενο (παρουσιάζοντας όσα γνώρισαν για το συγκεκριμένο χώρο, με αξιοποίηση του περιεχομένου της φωτογραφίας όπως και από άλλων εικόνων του χώρου, ύστερα από την αναζήτηση στο διαδίκτυο) ή ένα αφηγηματικό κείμενο (όπου θα καταγράφεται η επίσκεψη στον ίδιο χώρο ενός παιδιού που ζει στην περιοχή -την εποχή πριν από το ξέσπασμα του πολέμου- και βλέποντας την πόλη του από τη θέση αυτή κάνει όνειρα για το μέλλον του)


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/905
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Αφήγηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: ΕΛΠΙΣ ΤΟΚΜΑΚΙΔΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ