Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, το προσχέδιο μπορεί να χρησιμεύσει για την οπτικοποίηση του ποιήματος "Φιλέλλην" του Κ.Π. Καβάφη. Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν και να σχολιάσουν την απόδοση της σκηνής στο εικαστικό έργο και να την συγκρίνουν με την ποιητική απόδοση, εστιάζοντας στους διαφορετικούς αναπαραστατικούς τρόπους ποίησης και ζωγραφικής. Μελετούν στη συνέχεια τις οδηγίες προς τον τεχνίτη και εξετάζουν τη σημασία τους για την προβολή της ισχύος του ηγεμόνα, εστιάζοντας και στην επιθυμία του να προβληθεί ο φιλελληνισμός του (διεκδικεί έτσι συμμετοχή σε έναν ανώτερο πολιτισμό). Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, συζητούν και προβληματίζονται για την πολιτική σημασία του τρόπου απεικόνισης ενός ηγέτη σε όλες τις εποχές. Επίσης, σε συσχετισμό με το μάθημα της Ιστορίας, στο πλαίσιο μιας ομαδικής εργασίας τύπου project, ερευνούν τους τρόπους απεικόνισης των πολιτικών ηγετών (σε νομίσματα, πορτραίτα κ.λπ.) διαχρονικά και δημιουργούν σχετική πολυτροπική παρουσίαση.