Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, το προσχέδιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οπτικοποίηση του ποιήματος "Αριστόβουλος" του Κ.Π. Καβάφη. Οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν το ποίημα και το εικαστικό έργο και να σημειώσουν τον τρόπο με τον οποίο αποδίδεται ο θρήνος για τον χαμό του Αριστόβουλου, εντοπίζοντας κοινούς τόπους και διαφορές. Επίσης, να αναζητήσουν κι άλλα ποιήματα του Καβάφη με θέμα τον θρήνο για τον θάνατο ενός νεαρού άνδρα και να συζητήσουν για την καβαφική τυπολογία στην απόδοσή του. Επιπλέον, στο πλαίσιο μιας διαθεματικής προσέγγισης τύπου project, να αναζητήσουν λογοτεχνικά και ζωγραφικά έργα με θέμα τον θρήνο στην αρχαιότητα (π.χ., ενδεικτικά: ομηρικά έπη, λυρική και δραματική ποίηση, ρητορική, επιτύμβια, ταφικά μνημεία κ.λπ.), να τα καταγράψουν και να μελετήσουν ορισμένα από αυτά. Στη συνέχεια, να περιγράψουν το θεματικό μοτίβο του τελετουργικού θρήνου. Τέλος, να αναζητήσουν το ίδιο μοτίβο στα μοιρολόγια, στα δημοτικά τραγούδια και σε νεότερα λογοτεχνικά έργα και να προβούν σε συγκρίσεις.