Το περιστυλο του στρατωνα των Ιπποτων του Αγιου Ιωαννη στη Ροδο
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Φλαμανδός στρατιωτικός Bernard Rottier (1771-1857) κατά το 1824 μ.Χ. αναγκάστηκε να παραμείνει επί έξι μήνες στο νησί της Ρόδου. Εκεί ασχολήθηκε με την περιγραφή και αποτύπωση των μεσαιωνικών αρχαιοτήτων του νησιού, προκειμένου να εκδοθεί σχετικό λεύκωμα. Η εικόνα στην οποία αποτυπώνεται το περίστυλο του στρατώνα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη, που - σύμφωνα με τον συγγραφέα - χρησίμευε για τον σταβλισμό των αλόγων, είναι προϊόν της εργασίας του αυτής. Το τάγμα των Ιπποτών του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ ιδρύθηκε το 1080 μ.Χ. με σκοπό την φροντίδα των ανήμπορων προσκυνητών των Αγίων Τόπων. Αφού εκδιώχθηκε (περί το 1187 μ.Χ.), συνέχισε τη δράση του στη Ρόδο και αργότερα στη Μάλτα. Στη Ρόδο οι Ιωαννίτες προστάτευσαν μαχόμενοι το νησί. Μετά την ήττα τους από τους Οθωμανούς, περί το 1522 μ.Χ., αποσύρθηκαν στη δύση. Η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το αντικείμενο προέρχεται από τη συλλογή του Φλαμανδού στρατιωτικού Bernard Rottier. Ο Rottier σε συνεργασία με Ευρωπαίους διπλωμάτες, που ήταν αναμεμειγμένοι με το εμπόριο αρχαιοτήτων, ανέσκαψε τα περίχωρα των Αθηνών. Αρχαιοελληνικά ευρήματα που ήρθαν τότε στο φως αγοράστηκαν από το Εθνικό Μουσείο Αρχαιοτήτων του Leiden της Ολλανδίας. Προγραμμάτιζε ένα επόμενο ταξίδι στην Ελλάδα με τον ίδιο σκοπό, μα εξ΄ αιτίας του απελευθερωτικού αγώνα αναγκάστηκε να μεταβεί στη Ρόδο, όπου και παρέμεινε έξι μήνες, ασχολούμενος με τα μνημεία της. Μια τέτοια πληροφορία είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί διδακτικά και παιδαγωγικά. Όσον αφορά την εικόνα, αυτή μπορεί να αποτελέσει αφορμή για να διαπραγματευθεί κανείς όψεις της μεσαιωνικής ιστορίας, εστιάζοντας στις πολιτικές-στρατιωτικές δυνάμεις, στις μάχες, την διπλωματία, την καθημερινή ζωή, τον πολιτισμό κ.α. Θα φανεί, επίσης, χρήσιμη στην εκπόνηση ερευνητικών εργασιών με θέματα που συνδέονται όχι μόνον με την Ιστορία και τα μεσαιωνικά μνημεία, το Περιβάλλον, το νησί της Ρόδου και τα Δωδεκάνησα, αλλά και την Μουσειακή αγωγή.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 20
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/925
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία Byzantine and Medieval HistoryΒυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση Institutions, political organization and administrationΘεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ