Διδακτικός σκοπός του αντικειμένου είναι η μελέτη σε επίπεδο μικροϊστορίας των κοινωνικών και οικιστικών δομών της πόλης κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας. Η διδακτική προσέγγιση βασίζεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Γ' Γυμνασίου και Γ' Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας σε ένα επίπεδο σύζευξης Γενικής και Τοπικής Ιστορίας. Η προσέγγιση μπορεί να υλοποιηθεί και διαθεματικά, με εμπλεκόμενα πεδία την Αρχιτεκτονική, τη Νεοελληνική Λογοτεχνία και την προστασία ή και ανάδειξη των μνημείων του πολιτισμού. Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια ανοιχτή προσέγγιση της γνώσης όπου μέσω διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης, οι μαθητές αναγνωρίζουν το συγκεκριμένο μνημείο και συλλέγουν πληροφορίες τις οποίες θα χρησιμοποιήσουν για να γράψουν ένα άρθρο στη σχολική εφημερίδα σχετικά με το είδος της χρήσης ή των έργων συντήρησης ή αξιοποίησης ανάλογων μνημείων.