Ο θρονος του ιερεα στο αρχαιο θεατρο Διονυσου
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία από το αρχαίο θέατρο Διονύσου στην Αθήνα, το θέατρο στο οποίο πρωτοπαίχτηκαν όλα τα θεατρικά έργα των αρχαίων κλασικών. Αποτυπώνεται ο θρόνος του ιερέα του Διονύσου Ελευθερέως που βρίσκεται στο μέσο της πρώτης σειράς καθισμάτων, τη λεγόμενη προεδρία. Στην ίδια σειρά υπήρχαν 67 μαρμάρινοι θρόνοι, ο καθένας από τους οποίους έφερε χαραγμένο το όνομα του επίσημου προσώπου για το οποίο προοριζόταν. Ενδιαφέρουσα επίσης είναι η χρονολογία λήψης της φωτογραφίας αφενός γιατί το θέατρο του Διονύσου φαίνεται να είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από σήμερα και αφετέρου γιατί το Φεβρουάριο του 1901 έγινε ο χώρος όπου ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος, σημαντική μορφή στην ανάδυση σκηνοθέτη στην Ελλάδα διάβασε την ιδρυτική διακήρυξη του θιάσου του, της Νέας Σκηνής, μπροστά σε επιφανείς Έλληνες λόγιους, όπως ο Παλαμάς, ο Ξενόπουλος, ο Νιρβάνας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές στο πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας στη διδασκαλία της δραματικής ποίησης. Οι μαθητές βλέποντας την εικόνα μπορούν να συνειδητοποιήσουν τη σύνδεση της αρχαίας τραγωδίας με θρησκευτικές τελετές, και συγκεκριμένα τη γιορτή των Διονυσίων. Επίσης στα Θρησκευτικά μπορεί να γίνει λόγος για τον περίοπτο ρόλο που είχαν οι ιερείς στην Αρχαιότητα, για τη σύνδεση της αρχαίας λατρείας με άλλους θεούς εκτός από τους Ολύμπιους. Τέλος, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Ιστορίας η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί ως μία πηγή τόσο για την ιστορία των αρχαίων χρόνων και τη σύνδεση του θεάτρου με την κλασική εποχή της ηγεμονίας της Αθήνας (5ος π.Χ.), όσο και με την ιστορία των αρχών του 20ου αιώνα δεδομένου ότι τονίζει τη συμβολική για την ελληνική διανόηση και ιδιαίτερα το θεατρικό κόσμο χρήση του θεάτρου ως συμβολικού χώρου εναρκτήριας εκδήλωσης ενός εμβληματικού θιάσου του 20ου αιώνα.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/964
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ancient Greek Language and GrammarΑρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη Literary genresΓραμματειακά γένη > Δραματική ποίηση Dramatic poetryΔραματική ποίηση
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολιτισμός και Γραμματολογία Culture and GrammatologyΠολιτισμός και Γραμματολογία
Θρησκευτικά Religious EducationΘρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα Non-Christian ReligionsΜη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Αρχαία Ελληνική Θρησκεία Ancient Greek ReligionΑρχαία Ελληνική Θρησκεία
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΡΡΑ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ