Στρατιωτες σε χιονισμενο τοπιο. Αλβανια, 1940
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του Δημήτριου Χαρισιάδη, που εικονίζει στρατιώτες σε χιονισμένο τοπίο στην Αλβανία το 1940. Ο Δ. Χαρισιάδης έργο υπήρξε επίσημος φωτογράφος ου ελληνικού στρατού κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940 και αποτύπωσε με το φωτογραφικό του φακό σκηνές από την πορεία και τη ζωή των Ελλήνων στρατιωτών στο Αλβανικό Μέτωπο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία θεμάτων της σύγχρονης Ιστορίας, σχετικών με τον ελληνοϊταλικό πόλεμο. Συγκεκριμένα προτείνεται να ασχοληθούν οι μαθητές με: Την εκπόνηση ερευνητικής εργασίας, στην οποία οι μαθητές, με τη βοήθεια του διαδικτύου και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, θα έλθουν σε επαφή με ιστορικές πηγές της περιόδου (άρθρα εφημερίδων εποχής, ηχητικά ντοκουμέντα, απόψεις ιστορικών κ.ά), προκειμένου να διερευνηθούν λεπτομερώς ζητήματα, όπως οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες πολέμησαν οι 'Ελληνες κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940-1941, η στάση των ιθυνόντων της εποχής, αλλά και του απλού κόσμου κ.ά. Συγκεκριμένα θα μπορούσαν να διερευνηθούν α) Τα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβένρηση, η στρατιωτική ηγεσία και ο απλός λαός, προκειμένου να βοηθήσουν τους ΄Ελληνες στρατιώτες να ανταπεξέλθουν στις αντιξοες συνθήκες του πολέμου β) Η απόφαση του στρατηγού Τσολάκογλου να αρνηθεί να εκτελέσει την εντολή της ελληνικής πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας για συνέχιση του αγώνα και αντ' αυτής να ζητήσει από τους Γερμανούς συνθηκολόγηση, όταν πλέον το μέτωπο της Μακεδονίας είχε καταρρεύσει και ο ελληνικός στρατός στην Ηπειρο είχε περικυκλωθεί. Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και στο μάθημα της αισθητικής αγωγής ως πρότυπο μοντερνισμού, καθαρότητας και αρτιότητας τεχνικής και αισθητικής στον τομέα της φωτογραφίας. Η συλλογή παρόμοιων φωτογραφιών από τον ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940-1941 με τη βοήθεια του διαδικτύου μπορεί κάλλιστα να αξιοποιηθεί ως υλικό στη σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/970
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Wars WarsWars
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Εικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία Visual Arts and TechnologyΕικαστικές Τέχνες και Τεχνολογία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΡΟΣ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
υποέργο:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ