Tα σταδια της αφαιρεσης στο ζωγραφικο εργο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Διαδραστική άσκηση με θέμα τα στάδια αφαίρεσης στη ζωγραφική. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη σταδιακή μετάβαση από το ρεαλιστικό στο αφαιρετικό σχέδιο. Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει ζωγραφικά έργα με διαφορετικά στάδια αφαίρεσης. Συγκεκριμένα, εξετάζονται έργα του Alberto Giacometti (Αλμπέρτο Τζακομέττι), του Γιάννη Μόραλη, του Pablo Picasso (Πάμπλο Πικάσο) και του Paul Cézanne (Πωλ Σεζάν). Στους μαθητές δίνεται η δυνατότητα να κατατάξουν τα έργα αυτά σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τον βαθμό αφαίρεσής τους. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν πληροφοριακό υλικό για τη ζωή και το έργο των τεσσάρων αυτών ζωγράφων. Ακόμη, προτείνεται ανοιχτή δραστηριότητα ζωγραφικής, εκτυπώνοντας την εικόνα ενός βουνού και αποδίδοντας το τοπίο με δύο διαφορετικούς τρόπους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να εμπλουτίσει δραστηριότητες κατανόησης του βαθμού αφαίρεσης στα έργα τέχνης. Οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, παρατηρούν, συγκρίνουν και αντιστοιχίζουν τα προτεινόμενα έργα, ανάλογα τον βαθμό αφαίρεσής τους. Μέσα από τη διαδικασία, προσδιορίζονται τα στάδια της αφαίρεσης και συσχετίζονται με τρόπους απεικόνισης. Τα εμφανιζόμενα έργα μπορούν να σχολιάζονται από τον εκπαιδευτικό, ώστε να δοθεί το ερέθισμα για επέκταση σε δημιουργικές δραστηριότητες. Προεκτάσεις μπορούν να δοθούν με την παρουσίαση έργων κάποιου από τους αναφερόμενους καλλιτέχνες.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
application/zip
SIZE
5849.164 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/1029
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.5
CREATION DATE
25/01/2013
LAST UPGRADE DATE
17/09/2019
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
technical implementer: Περικλής Γιαννάκης [ΙΤΥΕ]
technical validator: Περικλής Γιαννάκης [ΙΤΥΕ]
subject matter expert: Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
creator: Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
validator: Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ]
educational validator: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
team coordinator: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ]
adaptation: Γιώργος Πισκοπάνης [ΙΤΥΕ]
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Γιάννης Παλιόκας [ΙΤΥΕ], Ανδρέας Κωστόπουλος [ΙΤΥΕ]
metadata validator: Σμαράγδα Χρυσοστόμου [ΙΤΥΕ], Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ]
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE