Ο ατομικος και ο γενικος χωρος
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Παρουσίαση με βίντεο και ανοιχτή δραστηριότητα, με θέμα τον ατομικό και τον γενικό χώρο. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η κατανόηση των εννοιών του ατομικού και του γενικού χώρου, σημαντικών εννοιών κατά τη συμμετοχή σε ομαδικές κινητικές δραστηριότητες (π.χ. παιχνίδια, χορό, αθλοπαιδιές). Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει ένα περιβάλλον μαθήματος Φυσικής Αγωγής, αναπαριστώντας μια ομάδα παιδιών και έναν εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής στο γήπεδο ενός σχολείου. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν αποσπάσματα βίντεο που δείχνουν τη διαδικασία εύρεσης του ατομικού χώρου και να πειραματιστούν με τις έννοιες του ατομικού και του γενικού χώρου, εμπλεκόμενοι σε μια δραστηριότητα τοποθέτησης των εικονικών αναπαραστάσεων των παιδιών (ατομικός χώρος) μέσα στον χώρο του γηπέδου του σχολείου (γενικός χώρος).

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός αρχικά αξιοποιεί το μαθησιακό αντικείμενο στην αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών (ή στον χώρο άσκησης, αν διατίθενται ταμπλέτες), προκειμένου οι μαθητές να εισαχθούν στην έννοια του ατομικού χώρου, παρακολουθώντας τα αποσπάσματα βίντεο και εμπλεκόμενοι στην ανοικτή δραστηριότητα της τοποθέτησης των παιδιών στο γήπεδο. Κατόπιν, στον χώρο άσκησης, οι μαθητές καλούνται να ανακαλύψουν τον γενικό και τον ατομικό τους χώρο. Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αφήσει τους μαθητές να καταλάβουν (με περπάτημα ή τρέξιμο) όλο τον διαθέσιμο χώρο (π.χ. αυλή, γυμναστήριο, αίθουσα), για να αντιληφθούν την έννοια του γενικού χώρου. Στη συνέχεια, μπορεί να τους ζητήσει να παραμείνουν σε ένα σημείο του χώρου και να φανταστούν ότι το σώμα του καθενός περικλείεται από μία φούσκα (όπως στο μαθησιακό αντικείμενο), που είναι ο ατομικός χώρος. Περιορίζοντας κάθε φορά τον γενικό χώρο, οι μαθητές μπορούν να φτάσουν στο συμπέρασμα ότι το ατομικός χώρος ενός ατόμου εκτείνεται έως εκεί που αρχίζει ο ατομικός χώρος του άλλου.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6 - 9
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
7136.925 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/10506
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρo LOR
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρo LOR
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Φυσική αγωγή > Κινητικές δεξιότητες > Body awareness
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Μαρίνα Παπαστεργίου
επιστημονικός υπεύθυνος: Μαρίνα Παπαστεργίου
μέλος ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού: Πέτρος Νάτσης
υπεύθυνος περιεχομένου: Πέτρος Νάτσης
τεχνική υλοποίηση: Σπύρος Κυριαζίδης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Πέτρος Νάτσης
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Τζένη Οικονομίδου
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: Μαρίνα Παπαστεργίου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ