Χρονολογω τις πηγες - Προσωπικα αντικειμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Διαδραστική δραστηριότητα κατανόησης του ιστορικού χρόνου, μέσα από τη μελέτη ιστορικών κειμηλίων και τον προσδιορισμό τους στον χρόνο, σύμφωνα με τη χρονολογία αναφοράς προσωπικών αντικειμένων γνωστών μορφών της ελληνικής ιστορίας. Στόχος της δραστηριότητας είναι η εξοικείωση των μαθητών με επιμέρους όψεις του ιστορικού χρόνου. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μελετήσουν προσωπικά αντικείμενα συγκεκριμένων ιστορικών προσώπων, καθώς και να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τη χρονολογία αναφοράς τους. Μέσω της προτεινόμενης δραστηριότητας, δίνεται, επίσης, η δυνατότητα στους μαθητές να σημειώσουν στοιχεία αλλαγών και συνέχειας ως προς την κατασκευή και τη χρήση των αντικειμένων αυτών, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο, καθώς επίσης να αιτιολογήσουν και να επαληθεύσουν τις επιλογές τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η διαδραστική δραστηριότητα εντοπισμού της χρονολογίας δημιουργίας και αναφοράς αυθεντικών ιστορικών κειμηλίων, προσωπικών αντικείμενων σημαντικών προσωπικοτήτων της ελληνικής ιστορίας, στο πλαίσιο της εννοιολογικής ιστορικής μάθησης, αποτελεί αυτόνομο μαθησιακό αντικείμενο, το οποίο συνεισφέρει στην κατανόηση του ιστορικού χρόνου. Η διδακτική αξιοποίησή του μπορεί να γίνει συνδυαστικά και με άλλες διδακτικές και μαθησιακές ενέργειες. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν αυθεντικά ιστορικά τεκμήρια της νεότερης και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, καθώς επίσης να αναζητήσουν και να εντοπίσουν τον πιθανό χρόνο δημιουργίας ή αναφοράς τους, σύμφωνα με προηγούμενες γνώσεις τους, αλλά και αξιοποιώντας στοιχεία των τεκμηρίων και των συνοδευτικών πληροφοριών, αναφορικά με επιμέρους ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα που εμφανίζονται ή υπονοούνται, το γενικότερο ιστορικό πλαίσιο, το τοπίο, τις κατασκευές, τις εξελίξεις της τεχνολογίας και της επιστήμης, καθώς και την καθημερινότητα των ανθρώπων της εποχής. Ακόμη, οι μαθητές μπορούν να επαληθεύσουν τις επιλογές τους, να διακρίνουν αιτιώδεις σχέσεις στο πλαίσιο της περιόδου, να κατανοήσουν την ποικιλότητα των ιστορικών πηγών ως ανθρώπινων δημιουργημάτων και να εμπλακούν σε διαδικασίες διερεύνησης της εμπρόθετης λειτουργίας των ιστορικών πηγών και των δημιουργών τους.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
4371.833 (KΒ)
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
0:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/11226
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
13/09/2019
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα Political and ideological IssuesΠολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή Society and everyday lifeΚοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
παιδαγωγικός σχεδιασμός: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος περιεχομένου: Χαρά Ανδρεάδου [ΙΤΥΕ], Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος τεχνικού σχεδιασμού: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
ανάπτυξη / τεχνική υλοποίηση: Γιάννης Κασκαμανίδης [ΙΤΥΕ]
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Αιμιλία Σαλβάνου [ΙΤΥΕ]
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: Τζένη Οικονομίδου [ΙΤΥΕ], Αρμόδιος Τσιβάς [ΙΤΥΕ]
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ