Ο γαμος των Αρνολφινι, Γιαν βαν Άικ, Εθνικη Πινακοθηκη Λονδινου,1434
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα ελαιογραφίας σε ξύλο του Γιαν βαν Άικ. Ο πίνακας «Ο Γάμος των Αρνολφίνι» γνωστός και σαν «Το Πορτρέτο των Αρνολφίνι ή «Οι αρραβώνες των Αρνολφίνι» αποτελεί ντοκουμέντο ενός πραγματικού γεγονότος κατά την εξέλιξη του. Οι ολόσωμες φιγούρες ενός ζευγαριού καταλαμβάνουν τον πίνακα. Αριστερά απεικονίζεται ο άνδρας που φορά σκούρο καπέλο και βαρύτιμο πανωφόρι. Το δεξί χέρι του είναι τοποθετημένο μπροστά από το σώμα του σαν σε θέση όρκου ενώ με το δεξί κρατά τη σύζυγό του. Η γυναίκα φορά σκούρο πράσινο φόρεμα με πολλές πτυχώσεις και γούνινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στα μανίκια ενώ το κεφάλι της είναι καλυμμένο με λευκό πέπλο. Ανάμεσα τους διακρίνουμε ένα μικρόσωμο σκυλί και κάτω αριστερά από τον άνδρα ένα ζευγάρι σανδάλια. Το πλάγιο φώς στο χώρο εισβάλει από ένα παράθυρο που βρίσκεται πίσω του. Σε δεύτερο πλάνο στο βάθος, στον κεντρικό άξονα του πίνακα βλέπουμε έναν καθρέφτη στον οποίο αντανακλώνται τα πρόσωπα που παραβρίσκονται στη σκηνή καθώς και ο ίδιος ο καλλιτέχνης ενώ πάνω από τον καθρέφτη διακρίνουμε την υπογραφή του και σχόλιο που αναφέρει: "Johannes de Eyck fuit hic 1434" (Ο Γιαν βαν Αϊκ ήταν εδώ, 1434). Στον ίδιο άξονα πάνω από το ζευγάρι είναι τοποθετημένος περίτεχνος πολυέλαιος με ένα μόνο κερί αναμμένο. Πίσω από το ζευγάρι περιγράφονται το νυφικό κρεβάτι δεξιά πίσω από τη γυναίκα και πολυθρόνα στο κέντρο. Τα έπιπλα είναι καλυμμένα με βαθυκόκκινα υφάσματα τα οποία σε συνδυασμό με τις διακοσμητικές λεπτομέρειες του χώρου και τις ενδυματολογικές λεπτομέρειες του ζευγαριού κάνουν σαφή την ανώτερη κοινωνική τους θέση, ενώ η τεχνική της ελαιογραφίας και ο χειρισμός των χρωμάτων προσφέρουν στον καλλιτέχνη τη δυνατότητα λεπτομερειακής απόδοσης των υφών, του φωτός και της ατμόσφαιρας του χώρου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να συμβάλει στη διερεύνηση της δυτικής τέχνης με πολλούς τρόπους. Μπορεί να αξιοποιηθεί για τη μελέτη της φλαμανδικής τέχνης την εποχή της Αναγέννησης. Μέσα από την ανάλυση του εξεταζόμενου έργου διερευνώνται τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά του Βαν Άικ, προσδιορίζονται εικαστικές έννοιές ( χρώμα, φωτοσκίαση, υφή) και συσχετίζονται με τις δημιουργίες άλλων καλλιτεχνών της ίδιας εποχής. Μπορεί επίσης, να προσεγγιστεί η έννοια της προοπτικής, να διερευνηθεί η ανακάλυψη και η χρήση της τόσο στη φλαμανδική ζωγραφική ως μέσου νατουραλιστικής αναζήτησης, όσο και στη φλωρεντινή ζωγραφική ως ρυθμικού στοιχείου της πραγματικότητας. Μπορεί να αποτελέσει στοιχείο μελέτης της τέχνης του πορτραίτου και της απόδοσής του την εποχή της Αναγέννησης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διερεύνηση της ελαιογραφίας και των χρωματικών ποιοτήτων που μπορούν να δημιουργηθούν.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
image/jpeg
ΜΕΓΕΘΟΣ
115.197 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8949
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΕΛΠΗΝΩΡ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
31/12/2001
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά > Ζωγραφική PaintingΖωγραφική
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) Modern period (up to the 18th century A.D.)Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός Arts, Letters and CultureΤέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επιμέλεια περιεχομένου: Ανδρέας Κωστόπουλος
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
πάροχος περιεχομένου: Corel Professional Photos, Masterclips 303.000, Mark Harden,Web Gallery of Art
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Αναστασία Γαρμπή
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΤΥΕ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: Ανδρέας Κωστόπουλος
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
δράση:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ