Γυμνο που κατεβαινει τη σκαλα Αρ 2, Μαρσελ Ντυσαν, Μουσειο Τεχνης της Φιλαδελφειας,ΗΠΑ,1912
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα ελαιογραφίας σε καμβά (89 x146 εκ.) έργο του Μαρσελ Ντυσάν. Απεικονίζει την κίνηση μιας ολόσωμης φιγούρας. Τα διακριτά "μέρη του σώματος" αποτελούνται από γεωμετρικά σχήματα που συναρμολογούνται μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο ώστε να δείχνουν ρυθμό και κίνηση. Το σκούρο περίγραμμα περιορίζει τις καμπύλες του σώματος, ενώ οι γραμμές τονίζουν τη δυναμική των σχημάτων. Η κατεύθυνση του γυμνού φαίνεται να ορίζεται με ένα διαγώνιο νοητό άξονα που ξεκινά από την επάνω αριστερή προς τα κάτω δεξιά γωνία ενώ στις απέναντι γωνίες του έργου τα σχήματα (σκαλοπάτια) αποδίδονται με σκούρα χρώματα. Η χρωματική παλέτα κυμαίνεται από κίτρινο έως σκούρα ώχρα και τους σχεδόν μαύρους τόνους. Στο κάτω αριστερό μέρος του έργου γράφει με κεφαλαία γράμματα "NU DESCENDANT UN ESCALIER".

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το έργο μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για τη προσέγγιση της μοντέρνας τέχνης. Μέσα από την πρωτοποριακή απόδοση του έργου να διερευνηθούν οι προθέσεις του Ντυσάν και να συσχετιστούν με κυβιστικές και φουτουριστικές αρχές απεικόνισης ώστε να διαπιστωθούν ομοιότητες και διαφορές. Εστιάζοντας στο έργο να αναζητηθούν βασικά μορφικά στοιχεία όπως η γραμμή, το σχήμα και το χρώμα, να εξεταστεί πως οργανώθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν ώστε το έργο να έχει συνοχή και ενότητα. Το έργο του Ντυσάν μπορεί να συγκριθεί με τις φωτογραφικές μελέτες της κίνησης του Ίντγουιρντ Μάιμπριτζ και του Jules Marey. Μπορεί να αξιοποιηθεί στη προσέγγιση της εικαστικής απόδοσης της ανθρώπινης μορφής στην ιστορία της τέχνης. Μέσα από τη συγκριτική παράθεση έργων με το ίδιο θέμα από διαφορετικές εποχές να προσδιοριστεί η ανάγκη και η ποικιλία στην καλλιτεχνική έκφραση καθώς και η συνέχεια στη τέχνη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
RESOURCE URL
FORMAT
image/jpeg
SIZE
73.605 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/8952
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
METADATA PROVIDER
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΛΑΕΡΤΗΣ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Π.Ι.)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0
CREATION DATE
31/12/2001
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
editor: Ανδρέας Κωστόπουλος
team coordinator: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
content provider: Corel Professional Photos, Corel Professional Photos, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής
subcontract leader / coordinator: Δωροθέα Μάρσαλ
supervising and monitoring authority: ΙΤΥΕ
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Ανδρέας Κωστόπουλος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΙΤΥΕ
publisher: ΙΤΥΕ
metadata licensor: ΙΤΥΕ
metadata publisher: ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
action:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
QUALITY SEALS  
seal image seal image metadata seal image
LICENSE