Καταλανικο τοπιο (Ο Κυνηγος), Ζ.Μιρο,1923-4
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι εικόνα έργου ζωγραφικής με λάδι σε μουσαμά (64,8 x 100,3 εκ.) του Ζ. Μιρό. Το έργο αναπτύσσεται σε ένα κίτρινο και πορτοκαλί φόντο που τέμνει οριζόντια τη ζωγραφική επιφάνεια. Περιγράφονται παραμορφωμένες φιγούρες ζώων, οργανικές φόρμες, καθώς επίσης και γεωμετρικές κατασκευές και σχήματα. Ως ένα είδος εικαστικής στενογραφίας αναπτύσσεται το σύνολο του έργου στο οποίο ενδεικτικά διακρίνουμε πάνω δεξιά στον πίνακα μια πράσινη καρδιά που τη συνδέει με τον μεγάλο κύκλο του έργου μια λεπτή γραμμή. Αριστερά επάνω περιγράφεται μια σκάλα και η γαλλική και καταλανική σημαία. Κάτω δεξιά διακρίνουμε τη λέξη Sard (ως συντομογραφία της λέξης "Sardana," το εθνικό χορό της Καταλονίας), ενώ κάτω αριστερά διακρίνουμε ένα πράσινο και ένα μαύρο τρίγωνο την κορυφή του οποίου ορίζει μια λεπτή γραμμή που οδηγεί το βλέμμα, σε ένα ζωόμορφο κίτρινο ημικύκλιο. Ο χώρος στο έργο γεμίζει από φανταστικά σχήματα που υποδηλώνουν ζωντανούς οργανισμούς ως ένας τρόπος ,ο Μιρό να αποστάξει την καταλανική ταυτότητα του.Το σκηνικό-τοπίο που περιγράφει ο δημιουργός, έχει στηθεί στην ύπαιθρο της Καταλονίας.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να συμβάλει στη διερεύνηση της σύγχρονης τέχνης. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως παράδειγμα μελέτης των χαρακτηριστικών του συμβολισμού και του υπερρεαλισμού. Το έργο του Μιρό μπορεί να συγκριθεί με έργα σουρεαλιστών ζωγράφων όπως του Ρενέ Μαγκρίτ και Ζαν Αρπ, να διαπιστωθούν επιρροές, να επισημανθούν κοινά στοιχεία και να αναγνωριστούν ορισμένα από αυτά. Εξετάζοντας την οργάνωση των επιμέρους στοιχείων (γραμμή, σχήμα, χρώμα) να διερευνηθεί η αλληλεπίδραση τους στη σύνθεση καθώς το έργο στο σύνολο του εμπεριέχει ρυθμό και κίνηση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε παράθεση με προγενέστερα και μεταγενέστερα έργα ζωγραφικής για την προσέγγιση της διαφορετικότητας στην απόδοση της κίνησης και του ζωγραφικού χώρου. Προέκταση προς τη λογοτεχνία μπορεί να αποτελέσει ο συσχετισμός της ζωγραφικής του Μιρό και της ποίηση του Αντρέ Μπρετόν και συγκεκριμένα στις δημιουργίες του πρώτου που εικονογραφούν τη γυναίκα, τα πουλιά και το φεγγάρι.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
image/jpeg
ΜΕΓΕΘΟΣ
24.732 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8521/9318
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Μαθησιακά Αντικείμενα
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΙΤΥΕ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ/ΛΑΕΡΤΗΣ), ΙΕΠ (ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙ)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΤΥΕ (ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
ΕΚΔΟΣΗ
1.0
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Εικαστικά > Painting
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επιμέλεια: Ανδρέας Κωστόπουλος
συντονιστής ομάδας σχεδιασμού και ανάπτυξης: Σμαράγδα Χρυσοστόμου
πάροχος περιεχομένου: Corel Professional Photos, Corel Professional Photos, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής, Ηλεκτρονική Πινακοθήκη Νεοελληνικής Ζωγραφικής
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δωροθέα Μάρσαλ
φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΙΤΥΕ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων: Ανδρέας Κωστόπουλος
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΙΤΥΕ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
έργο / πράξη:
δράση:
υποέργο:
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
 
 
 
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ