Στα νέα Προγράμματα Σπουδών του Νηπιαγωγείου η Λογοτεχνία κατέχει σημαντική θέση στο πρόγραμμα Σπουδών της Γλώσσας , τόσο στην Προφορική Επικοινωνία όσο και στην Ανάγνωση και τη Γραφή, όπου ο ρόλος της είναι ουσιαστικός ενώ δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά να αναπτύξουν ικανότητες όπως να διηγούνται, να αφηγούνται, να δημιουργούν και να συνθέτουν κείμενα προσφέροντας μια διαθεματική προσέγγιση της γνώσης. Οι μαθησιακές περιοχές των Φυσικών Επιστημών, του Περιβάλλοντος και της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη αλλά και των Τεχνών προσφέρουν επίσης ευκαιρίες μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες για την προώθηση του διαλόγου και την επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων. Στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και το Περιβάλλον, ο εκπαιδευτικός μέσα από τη διήγηση ιστοριών, μύθων, θρύλων, βιογραφιών, παραμυθιών, ασκεί τα παιδιά στην κατανόηση ιστορικών γεγονότων, προβλημάτων και διλημμάτων ανθρώπων από διαφορετικές εποχές. Τα παιδιά ταυτίζονται με τους ήρωες, συμφωνούν ή διαφωνούν με τις επιλογές τους, κάνουν υποθέσεις, τροποποιούν την εξέλιξη μιας ιστορίας