Σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι η διερεύνηση των παραμέτρων που επηρεάζουν την άνωση που δέχεται ένα στερεό σώμα όταν αυτό βρίσκεται σε επαφή με ένα ρευστό. Γίνεται χρήση της προσομοίωσης «Άνωση» της ιστοσελίδας PhET Colorado (μετάφραση στα ελληνικά της προσομοίωσης “buoyancy_el.jar” Επιπρόσθετη αξία του λογισμικού είναι η παραμετροποίηση του εικονικού πειράματος και η δυνατότητα ελέγχου και αλλαγής των μεταβλητών πυκνότητα υγρού, μάζα και όγκος των στερεών σωμάτων. Η εφαρμογή του εικονικού εργαστηρίου είναι απλή στη χρήση και δεν απαιτεί ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις, ενώ η αλλαγή των παραμέτρων γίνεται εύκολα και γρήγορα από τους μαθητές. Η καλαίσθητη διεπαφή της εφαρμογής επιτρέπει επιπρόσθετα την άμεση οπτικοποίηση εννοιών – όπως οι δυνάμεις του βάρους και της άνωσης– ενώ η άμεση αλλαγή όγκου/μάζας/πυκνότητας υγρού – αλλαγή που δεν μπορεί να γίνει εύκολα με την εκτέλεση της εργαστηριακής άσκησης με τον παραδοσιακό τρόπο βοηθά στη γρήγορα εκτέλεση του εικονικού πειράματος. Η διδακτική προσέγγιση της εφαρμογής μπορεί να πραγματοποιηθεί γρήγορα και με ασφάλεια ενώ οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες. Το περιβάλλον της προσομοίωσης είναι ελκυστικό για τους μαθητές λόγω των γραφικών του και το περιβάλλον διεπαφής είναι απλό και εύχρηστο ακόμα και για τυχαίους χρήστες. Επιπλέον οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επαναλάβουν την προσομοίωση μέσω δικτύου στο σπίτι τους και να ασκηθούν σε αυτήν. Επίσης η δυνατότητα διερεύνησης που προσφέρει το συγκεκριμένο εικονικό εργαστήριο εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Η άμεση ανατροφοδότηση οδηγεί σε διδακτικά οφέλη που ο διδάσκων έχει την ευκαιρία να αξιοποιήσει. Οι προσομοιώσεις των Phet “τρέχουν” διαδικτυακά, αλλά είναι δυνατόν και να εκτελεστούν και εκτός δικτύου εφόσον έχει γίνει μεταφόρτωση από τον διδάσκοντα.