Προσωπεια - Θεατρο στην Αρχαια Ελλαδα: Καλλιεργεια δεξιοτητων διερευνητικης μαθησης με αξιοποιηση ιστορικων πηγων
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το σενάριο «Προσωπεία - Θέατρο στην Αρχαία Ελλάδα» αποσκοπεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης στην Ιστορία σε θέματα που ανάγονται στη σφαίρα του πολιτισμού. Ειδικότερα, το μάθημα της ιστορίας στοχεύει να φέρει τους μαθητές σε επαφή με τις θεωρίες και μεθόδους που χρησιμοποιούν οι ιστορικοί. Ο ιστορικός, για να γνωρίσει τι έχει γίνει πριν από αυτόν, στηρίζεται στα κάθε λογής κατάλοιπα του παρελθόντος, τις πηγές, και με αυτά προσπαθεί ν’ ανασυνθέσει την ιστορική εικόνα. Ως ιστορική πηγή προσδιορίζεται κάθε είδους υλικό από το οποίο πηγάζουν οι γνώσεις για το παρελθόν. Στην ίδια κατεύθυνση, η χρήση των ιστορικών πηγών στη σχολική τάξη, επιτρέπει την άμεση συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες διερευνητικής μάθησης και οικοδόμησης της ιστορικής γνώσης και θα συμβάλλει να εκτιμήσουν τον αγώνα του ιστορικού να αξιοποιήσει τις μαρτυρίες της ιστορικής ζωής και να συνθέσει το έργο του. H διερευνητική μέθοδος μάθησης εισάγει την επιστημονική έρευνα στη σχολική πράξη. Εφοδιάζει το μαθητή με δεξιότητες όπως να: • ασκεί την κριτική του σκέψη. • συλλέγει με επιστημονικές μεθόδους τις πηγές του. • αποκτά επιστημονικό λόγο. • τεκμηριώνει επιστημονικά τις απόψεις και θέσεις του.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η επιτυχημένη διδακτική παρέμβαση προϋποθέτει την ενεργό συμμετοχή του μαθητή και απέχει από την καθιερωμένη σχολική πρακτική που μένει αγκιστρωμένη στην τακτική της «μετάδοσης» γνώσης που προσφέρεται έτοιμη και δε συνδέεται με τις εμπειρίες του μαθητή. Η κριτική απέναντι στην παραδοσιακή άποψη διαμόρφωσε νέες τάσεις στη διδακτική με αποτέλεσμα η εκτεταμένη αφήγηση της Ιστορίας από τον εκπαιδευτικό, να δώσει τη θέση της σε δραστηριότητες που προϋποθέτουν ο μαθητής να μην απομνημονεύει απλά πληροφορίες και γεγονότα, αλλά μεταξύ άλλων να αυτενεργεί κατά τη μελέτη του δοσμένου ιστορικού υλικού. Για το σκοπό αυτό επιλέξαμε μια χαρακτηριστική παιδαγωγική προσέγγιση η οποία αξιοποιεί τις αρχές της Κοινωνικό-γνωστικής Θεωρίας Μάθησης (Constructivism) και συγκεκριμένα τη Διερευνητική Μέθοδο που εισάγει την επιστημονική έρευνα στη σχολική πράξη, καθώς οι μαθητές καλούνται αφού οργανώσουν τα δεδομένα, να αναφέρουν τις δικές τους ερμηνείες και επεξηγήσεις. Η δόμηση ενός μοντέλου διδασκαλίας με διερεύνηση ακολουθεί πέντε φάσεις: Έκθεση Προβληματισμού-Κινητοποίηση Μαθητών, Συγκέντρωση Δεδομένων-Επεξεργασία Υλικού, Οργάνωση-Διατύπωση Συμπερασμάτων, Ανάλυση Ερευνητικής Διαδικασίας-Εφαρμογή και Αξιολόγηση.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
571.436 (KΒ)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα CC BY-NC-ND Αυτή η άδεια είναι η πιο περιοριστική επιτρέποντας στους άλλους μόνο να μεταφορτώνουν τα έργα σας και να τα μοιράζονται με άλλους, αρκεί να σας αποδίδουν αναγνώριση/ credit, αλλά δεν μπορούν να τα αλλάξουν κατά κανέναν τρόπο, ή να τα χρησιμοποιήσουν εμπορικά.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1465
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Πολιτισμός και Γραμματολογία Culture and GrammatologyΠολιτισμός και Γραμματολογία
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργός: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
εκδότης: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
εκδότης μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ