ΦΥΤΑ – ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Με κεντρικό θέμα τα φυτά εφαρμόστηκε η βιωματική μέθοδος που αποτελεί μια ενεργητική μέθοδο μάθησης, κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι βιώνουν το υπό διερεύνηση γνωστικό αντικείμενο καθώς το εξερευνούν μέσα από τις εμπειρίες τους. Αξιοποιούνται τα βιώματά τους ή προκαλούνται νέα βιώματα. Με την εφαρμογή της συγκεκριμένης μεθόδου αναπτύσσονται κυρίως κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες στους εκπαιδευόμενους και προωθείται η προσωπική τους ανάπτυξη. Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης και να βιώσουν το θέμα που μελετούν, έτσι ώστε να το κατανοήσουν καλύτερα και επομένως να νοιώσουν ενδιαφέρον για αυτό.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η έννοια φυτό αποτελεί αντικείμενο της μελέτης περιβάλλοντος στη Γ΄ και Δ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και είναι πρόσφορο θέμα για τη βιωματική μέθοδο. Από εκπαιδευτικές έρευνες έγινε γνωστό ότι τα παιδιά πριν ακόμη φοιτήσουν στο σχολείο έχουν διαμορφώσει άποψη για το φυσικό κόσμο και έχουν δώσει τη δική τους ερμηνεία για το πως λειτουργεί. Οι ιδέες των παιδιών για το φυσικό κόσμο έχουν μια παγκοσμιότητα και συγκροτούν ερμηνευτικά μοντέλα. Τα παιδιά διαμορφώνουν τις ιδέες τους μέσω των αλληλεπιδράσεων, την κοινωνική επαφή, τη γλώσσα και με αυτές προσπαθούν να ερμηνεύσουν πώς λειτουργεί ο κόσμος. Οι ιδέες ή αντιλήψεις των μαθητών μπορούν να ομαδοποιηθούν, έχουν γενικότητα και διαχρονική ισχύ, παρόλο που μερικές απ’ αυτές διαφοροποιούνται με την ανάπτυξη του μαθητή και την επίδραση της διδασκαλίας. Για παράδειγμα, είναι τεκμηριωμένο από σχετικές έρευνες ότι οι περισσότεροι μαθητές, και στην πραγματικότητα πολλοί ενήλικες, πιστεύουν ότι τα φυτά παίρνουν όλο το φαγητό τους από το χώμα. Επίσης, αγνοούν την πρόσληψη ατμοσφαιρικού διοξειδίου του άνθρακα, ή δεν θεωρούν πιθανόν ότι τα φυτά μπορούν πράγματι να συνθέσουν φαγητό από ανόργανα πρόδρομα μόρια, όπως τα αέρια, τα οποία συχνά θεωρούν ότι είναι χωρίς μάζα. Αυτό ίσως είναι κατανοητό, καθώς το φαγητό συχνά θεωρείται από τους ανθρώπους ως κάτι στέρεο που συχνά το παίρνουμε απ’ έξω. Μέσω της βιωματικής μεθόδου επιδιώξαμε οι μαθητές να ανασκευάσουν τις πρωταρχικές τους αντιλήψεις και να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια φυτό ώστε να αποκτήσουν επιστημονικά συνεπείς γνώσεις γύρω από το θέμα αυτό.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 12
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
620.222 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1501
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Βιολογία BiologyΒιολογία > Θρέψη NutritionΘρέψη > Φυτικοί οργανισμοί Plant organismsΦυτικοί οργανισμοί
Βιολογία BiologyΒιολογία > Αναπνοή RespirationΑναπνοή > Φυτικοί οργανισμοί Plant organismsΦυτικοί οργανισμοί
Βιολογία BiologyΒιολογία > Μεταφορά ουσιών Transfer of substancesΜεταφορά ουσιών > Φυτικοί Οργανισμοί Plant OrganismsΦυτικοί Οργανισμοί
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
επιστημονικός υπεύθυνος: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
παιδαγωγικός συντονιστής: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
δημιουργία: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
συγγραφή σεναρίου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
υπεύθυνος περιεχομένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
επιμέλεια περιεχομένου: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
εμπλουτισμός μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΜΠΑΓΙΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ