ΑΚΟΥΣΤΕ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η έκδοση αυτή του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου έρχεται να συμπληρώσει το πρώτο βιβλίο με τίτλο «Μουσική και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», 2016, που περιέχει παιδαγωγικές συμβουλές για την αξιοποίηση της μουσικής στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.), τραγούδια με προτεινόμενες δραστηριότητες Π.Ε. και κατασκευές μουσικών οργάνων με φυσικά υλικά ή με επαναχρησιμοποίηση. Στη νέα αυτή έκδοση επικεντρώνουμε στα τραγούδια, τοποθετημένα ανά θεματική, αυξάνοντας τα ερεθίσματα για αξιοποίηση. Η μετάφραση των ξενόγλωσσων στίχων έχει γίνει από την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Βάμου. Η πρότασή μας βέβαια είναι όχι μόνο η ακρόαση των τραγουδιών με τα παιδιά, αλλά και η χρήση τους σαν παιδαγωγικά εργαλεία για την διερεύνηση περιβαλλοντικών θεμάτων. Οι στίχοι των τραγουδιών θα χρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτική χρήση κατά την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Αφού ακούσουν το τραγούδι και μοιραστούν οι στίχοι, σε ομάδες των μαθητών μπορούν να συζητήσουν τον τίτλο και το περιεχόμενο, να αναζητήσουν επιπλέον πληροφορίες από διαφορετικές πηγές(σχολικές, δημόσιες και ιδιωτικές βιβλιοθήκες, το διαδίκτυο μέσω υπολογιστών, τάμπλετ και κινητών, συνεντεύξεις με ειδικούς ανάλογα το θέμα…), ή ακόμα να ερευνήσουν για τους συνθέτες, τραγουδιστές, στιχουργούς. Αυτή η αναζήτηση πληροφοριών, η συζήτηση των ευρημάτων σε κάθε ομάδα και η παρουσίαση αυτών που η κάθε ομάδα θεωρεί σημαντικά στην ολομέλεια της τάξης, μπορεί να έχει όση διάρκεια επιθυμούμε (1 ή 2 διδακτικές ή και να είναι ένα ολόκληρο πολύμηνο πρόγραμμα Π.Ε.). Η παρουσίαση των ευρημάτων κάθε ομάδας μπορεί να γίνει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους: Με ένα κείμενο, με τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής παρουσίασης (powerpoint) ή ενός μικρού βιντεοκλίπ, με θεατρικό παιχνίδι, με ένα φυλλάδιο ή μια αφίσα, με τη χρήση μουσικής ή και άλλων τραγουδιών ή και με συνδυασμό πολλών και διαφορετικών τρόπων. Σημασία έχει να υπάρχει ενεργός συμμετοχή των μαθητών, ποικιλία πηγών, καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και σύνδεση με τα προβλήματα της φύσης και του τόπου. Μέσα από την παραπάνω διαδικασία, που αποτελεί συνοπτική περιγραφή ενός Σχεδίου Εργασίας (Project) μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη Μουσική στη διαδικασία της μάθησης και να κάνουμε τη μάθηση συναρπαστική δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε παιδί να αναδείξει τα δικά του ιδιαίτερα ταλέντα και χαρίσματα, αξιοποιώντας τις νεότερες έρευνες για την Πολλαπλή Νοημοσύνη.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/pdf
ΜΕΓΕΘΟΣ
12145.401 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/1568
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Environmental Education/Education for Sustainable DevelopmentΠεριβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
δημιουργία: ΚΠΕ Βάμου, Ποντικάκης Φώτιος, Δεσποτίδου Ελένη, Μπάσιου Ανδριάνα, Ορφανουδάκη Μαρία, Παπαδογιαννάκη Κωνσταντίνα
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΜΟΥ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΜΟΥ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ