Η αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων συνεισφέρουν στην αποτελεσματικότερη καλλιέργεια της δημιουργικότητας και του ομαδικού πνεύματος, την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και οργάνωσης των μαθητών για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Τα παιδιά καλούνται να ενεργοποιηθούν, να διερευνήσουν και να μάθουν ευχάριστα, με έναν οικείο τρόπο για εκείνα, εκδηλώνοντας περισσότερο ενδιαφέρον. Ενώ ταυτόχρονα αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο έναντι του παθητικού ρόλου κατά τη μετάδοση των πληροφοριών από ένα δάσκαλο, ή ένα βιβλίο. Επίσης η από απόσταση ενασχόληση με το διδακτέο αντικείμενο, αυξάνει τον χρόνο ενασχόλησης των μαθητών με το διδακτέο αντικείμενο και παρέχει περισσότερες ευκαιρίες σε μαθητές με διαφορετικό μαθησιακό στυλ στο να κατανοήσουν και να κατακτήσουν επαρκώς το περιεχόμενο του μαθήματος.