Η αρχαϊκη εποχη μεσα απο τους χαρτες της Google
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό χάρτη με δυνατότητα διάδρασης, έχοντας ως πηγή τους Google Maps. Για το λογισμικό χρησιμοποιήθηκαν html5, css3, java script, Maps Javascript API, photoshop 2020 και illustrator 2020. Μέσα από το λογισμικό αυτό μπορούμε να δούμε όλο τον β’ αποικισμό, τις πόλεις-κράτη και τις αποικίες που ίδρυσαν, καθώς και τους περσικούς πολέμους. Ο μαθητής εισέρχεται στον αρχαιολογικό χώρο ο οποίος αναφέρεται στη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Στην αρχαϊκή εποχή αναφέρουμε εκείνους τους αρχαιολογικούς χώρους και ευρήματα που σχετίζονται με αυτή την περίοδο. Στην Αθήνα, για παράδειγμα οι πληροφορίες και οι φωτογραφίες που έχουμε αφορούν μόνο στην αρχαϊκή εποχή και αυτό διαφοροποιεί το λογισμικό μας από τους χάρτες της google. Ωστόσο, υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες που παρέχουν οι χάρτες της google. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να βάλει το ανθρωπάκι της google στον αρχαιολογικό χώρο και να τον δει δια ζώσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το προτεινόμενο λογισμικό συντελεί στην ανάπτυξη ιστορικού, κριτικού, οπτικού, ψηφιακού και χαρτογραφικού γραμματισμού. Οι μαθητές μαθαίνουν να πλοηγούνται στους google maps και να προσεγγίζουν τα ιστορικά γεγονότα χωροχρονικά και κριτικά. Επίσης, αποκτούν ομαδοσυνεργατικές και κοινωνικές δεξιότητες. Συνάδει με τα Προγράμματα Σπουδών της Ιστορίας, καθώς προβλέπεται σε αυτά η χρήση ψηφιοποιημένων χαρτών για να διερευνηθεί η διασπορά θέσεων κατά τις διάφορες ιστορικές περιόδους και την εξαγωγή συμπερασμάτων για την οικονομική και πολιτική ζωή των περιόδων. Ενδεικτικές εργασίες στην τάξη: • Γιατί έχτιζαν εκεί τις αποικίες; (έρευνα για το κλίμα, τις εδαφολογικές συνθήκες -ποτάμια, θάλασσες, πετρώματα, τοποθεσία-εγγύτητα με τη μητρόπολη). • Γιατί η Αθήνα δεν ίδρυσε αποικίες κατά την αρχαϊκή περίοδο; • Πορεία της Μιλήτου (ιδρύθηκε από τους Ίωνες κατά τη γεωμετρική εποχή. Κατά την αρχαϊκή έγινε η ίδια μητρόπολη πολλών αποικιών. Ωστόσο υποτάχθηκε στους Πέρσες. Απελευθερώθηκε μετά το τέλος των περσικών πολέμων. Γιατί η Αθήνα και η Ερέτρια έσπευσαν να απελευθερώσουν τις ιωνικές πόλεις που αποστάτησαν από τους Πέρσες; Γιατί ξαναϋποτάχθηκαν; Ανταλκίδειος ειρήνη. Γιατί ο Μέγας Αλέξανδρος ήθελε να απελευθερώσει τη Μικρά Ασία; ) • Περσικοί πόλεμοι: πώς ξέρουμε ότι… ελέγχουμε πηγές, τις διασταυρώνουμε. Γιατί οι Αθηναίοι και οι Ερετριείς έσπευσαν να βοηθήσουν τις ιωνικές πόλεις; • Εργασίες πάνω στις μητροπόλεις και τις αποικίες τους. Σύντομη αναφορά και σύνδεση με το σήμερα. • Έργα των τυράννων: Σάμος και Ευπαλίνειο όρυγμα, έργο του Ευπαλίνη στην περίοδο του τυράννου Πολυκράτη. Έργα του Πεισίστρατου στην Αθήνα μέσα από τις φωτογραφίες του λογισμικού. • Σε πολλές περιοχές διασώζονται πολλά αρχαία θέατρα. Ερευνήστε σε ποιες περιοχές διασώζονται και εξετάστε τον ρόλο του θεάτρου στη ζωή των αρχαίων Ελλήνων. • Μεγάλη Ελλάδα-Σικελία: γιατί ονομάζεται έτσι; υπάρχουν γλωσσικά και άλλα πολιτισμικά στοιχεία που να συνηγορούν σε αυτή την ονομασία; Τι υπάρχει στο σήμερα; • Το 1922 έγινε ο ξεριζωμός των Ποντίων και Μικρασιατών. Ήταν Έλληνες. Από πότε ζούσαν στα μέρη εκείνα ελληνικοί πληθυσμοί;


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
10 - 16
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
87114.451 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2031
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
σύλληψη: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
δημιουργία: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
συγγραφή σεναρίου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
πάροχος περιεχομένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
υπεύθυνος περιεχομένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
επιμέλεια περιεχομένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ