Archaic era through Google maps
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
It is an interactive electronic map based on Google Maps. The software used html5, css3, java script, Maps Javascript API, photoshop 2020 and illustrator 2020. Through this software we can see all the second colonization, the city-states and the colonies they founded, as well as the Persian wars. The student enters the archeological site which refers to the specific historical period. In the archaic era we mention those archeological sites and findings related to this period. In Athens, for example, the information and photos we have, relate only to archaic era and this differentiates our software from google maps. However, there are all the features provided by google maps. For example, one can put the little google man in the archeological site and see it live.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
The proposed software contributes to the development of historical, critical, visual, digital and cartographic literacy. Students learn to navigate google maps and approach historical events spatially and critically. They also acquire teamwork and social skills. It is in line with the Curricula of History, as it provides for the use of digitized maps to investigate the dispersion of positions in the various historical periods and to draw conclusions about the economic and political life of the periods. Indicative tasks in the classroom: Why did they build the colonies there? (research on climate, soil conditions - rivers, seas, rocks, location - proximity to the metropolis). • Why did Athens not establish colonies during the archaic period? • March of Miletus (founded by the Ionians during the geometric era. During the Archaic it became metropolis of many colonies. However, it surrendered to the Persians. It was liberated after the end of the Persian wars. Why Athens and Eretria hurried to liberate the Ionian cities rebelled against the Persians; why did they re-submit? Peace of Antalcidas. Why did Alexander the Great want to liberate Asia Minor?) • Persian wars: how do we know that we control sources, we cross them. Why did the Athenians and the Eretrians rush to help the Ionian cities? • Works on the metropolis and their colonies. Brief report and link to today. • Works of tyrants: Samos and Eupalinos trench, work of Eupalinos in the period of the tyrant Polycrates. Works of Peisistratοs in Athens through the photos of the software. • Many ancient theaters are preserved in many areas. Investigate in which areas they are preserved and examine the role of theater in the life of the ancient Greeks. • Magna Graecia-Sicily: why is it called that way? are there linguistic and other cultural elements that support this name? What is there today? • In 1922 the Pontians and Asia Minor were uprooted. They were Greeks. Since when did Greek populations live in those places?


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
10 - 16
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
ΜΟΡΦΟΤΥΠΟΣ
application/zip
ΜΕΓΕΘΟΣ
87310.034 (KΒ)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8525/2032
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο e-yliko χρηστών
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών Demography and population movementsΔημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
σύλληψη: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
δημιουργία: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
δημιουργία πρωτότυπου έργου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
συγγραφή σεναρίου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
υπεύθυνος παιδαγωγικού σχεδιασμού: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
παιδαγωγικός σχεδιασμός: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
ειδήμων/ονες γνωστικού αντικειμένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
υπεύθυνος περιεχομένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
επιμέλεια περιεχομένου: Αναστασία Λιθοξοΐδου, Δημήτριος Σόκουτης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
εμπλουτισμός μεταδεδομένων: Αναστασία Λιθοξοΐδου
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
εκδότης/ες: ΙΤΥΕ
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΛΙΘΟΞΟΪΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ